×
×

تمرد نانوایی‌های آزادپز از نصب نرخنامه

  • کد نوشته: 6125
  • ۱۴ آبان ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • طبق بررسی میدانی ایسنا که در روز دوشنبه (۱۳ آبان ماه) از تعدادی از نانوایی‌های مستقر در محدوده مرکزی شهر تهران صورت گرفت، از ۱۱ نانوایی متخلف که نرخنامه را نصب نکرده‌اند، شش مورد مربوط به نانوایی‌های آزادپز نان سنگک، سه مورد مربوط به نانوایی آزادپز نان بربری و یک مورد تخلف دیگر نیز مربوط […]

    تمرد نانوایی‌های آزادپز از نصب نرخنامه
  • طبق بررسی میدانی ایسنا که در روز دوشنبه (۱۳ آبان ماه) از تعدادی از نانوایی‌های مستقر در محدوده مرکزی شهر تهران صورت گرفت، از ۱۱ نانوایی متخلف که نرخنامه را نصب نکرده‌اند، شش مورد مربوط به نانوایی‌های آزادپز نان سنگک، سه مورد مربوط به نانوایی آزادپز نان بربری و یک مورد تخلف دیگر نیز مربوط به نانوایی آزادپز نان تافتون است.

    البته یک مورد تخلف در این زمینه مربوط به نانوایی یارانه‌ای نان بربری است.

    همچنین ۱۰ نانوایی‌ از ۲۱ نانوایی که نرخنامه را در معرض دید عموم نصب کرده‌اند، مربوط به نانوایی‌های یارانه‌ای هستند که از این تعداد ۳ مورد مربوط به نان لواش، ۳ مورد نان بربری، ۳ نانوایی نان سنگک و یک مورد نیز مربوط به نان تافتون است.

    این مشاهدات در حالی است که دو روز پیش (یکشنبه) معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرده بود:” از امروز تمام واحدهای نانوایی مکلف به نصب نرخنامه متحدالشکل تهیه شده توسط اتحادیه نانوایان، در معرض دید عموم هستند”.

    به گفته این مقام مسئول؛ هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و عدم نصب نرخنامه، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته و ضمن قطع سهمیه آرد واحدهای متخلف، پرونده تخلف گران‌فروشی برای اعمال قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

    دوم مهرماه نرخ جدید انواع نان اعلام شد و طبق تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان تهران، بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به قیمت ۱۰۰۰ تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی، به قیمت ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی، به قیمت ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان باید عرضه شود.

    به دنبال این تصمیم، سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران طرح‌های نظارتی برای بازرسی و برخورد با تخلفات واحدهای نانوایی را آغاز کرد و ابتدای این هفته (شنبه) نیز سازمان صمت استان تهران اعلام کرد که همه نانوایی‌های استان تهران بازرسی خواهند شد.

    در چنین شرایطی ضرورت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و نرخ‌های جدید اعلامی قیمت و وزن نان از سوی نانوایی‌ها؛ این موضوع از اتاق اصناف تهران و ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری خواهد شد.

    ایسنا

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *