×
×

توزیع روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در کشور

  • کد نوشته: 476588
  • ۲۳ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون قیمت مرغ به سبب افزایش تولید و ازدیاد عرضه به کمتر از نرخ مصوب رسیده است. وی افزود: در گذشته نهاده دامی به میزان کافی با نرخ مصوب بدست مرغدار نمی رسید که همین امر منجر به التهابات شد که […]

    توزیع روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در کشور
  • محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون قیمت مرغ به سبب افزایش تولید و ازدیاد عرضه به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

    وی افزود: در گذشته نهاده دامی به میزان کافی با نرخ مصوب بدست مرغدار نمی رسید که همین امر منجر به التهابات شد که اکنون توزیع نهاده به میزان کافی، بازار را به آرامش رسانده است.

    یوسفی ادامه داد: بنابر آمار در آبان ۱۳۰ تا ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود مشکلات کمبود مرغ به پایان می رسد.

    به گفته این مقام مسئول، این میزان جوجه ریزی بستگی به مرغدار دارد تا بتواند با قیمت مصوب عرضه کند.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از عرضه روزانه ۱۷۰۰ تن مرغ گرم در تهران خبر داد و گفت: بنابر آمار روزانه ۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود که با وجود اثر کالای جایگزین، کمبودی در عرضه نداریم.

    وی ادامه داد: علی رغم صف های طولانی دریافت مرغ در ۳ ماه گذشته، اما هم اکنون مرغ فروشان با مازاد عرضه روبرو هستند؛ در نتیجه اگر تولید با قیمت مناسب برای مرغدار باشد، کمبودی نداریم.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به مازاد تولید در برخی استان ها، پشتیبانی امور دام باید مرغ مازاد را به منظور جلوگیری از زیان مرغداران خریداری و ذخیره سازی کند، در غیراین صورت تولید دچار مشکل می شود.

    وی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۸ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات تولید مرغ مادر و جوجه اجداد، مقداری تخم مرغ نطفه دار وارد شده، اما همچنان جوابگو نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *