×
×

توسعه و اصلاح بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ زیتون در کشور

  • کد نوشته: 478311
  • ۲۳ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد میرعرب رضی در گفتگویی با اشاره به این که اصلاح و توسعه باغات زیتون در سال گذشته در دستور کار قرار داشته است، گفت: تا بهمن‌ ماه سال گذشته ۹۴۲۵ هکتار اصلاح باغ‌های زیتون و ۲۴۰۰ هکتار توسعه باغ‌های زیتون محقق […]

    توسعه و اصلاح بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ زیتون در کشور
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد میرعرب رضی در گفتگویی با اشاره به این که اصلاح و توسعه باغات زیتون در سال گذشته در دستور کار قرار داشته است، گفت: تا بهمن‌ ماه سال گذشته ۹۴۲۵ هکتار اصلاح باغ‌های زیتون و ۲۴۰۰ هکتار توسعه باغ‌های زیتون محقق شده است.

    وی با بیان اینکه برای سال جاری ۴۵۰۰ هکتار توسعه باغ‌های زیتون برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: ۱۵ هزار هکتار اصلاح باغ‌های زیتون نیز در دستور کار قرار دارد.

    وی ادامه داد: اجرای پروژه خالص‌سازی ارقام « THOC۲» با همکاری شورای بین‌المللی زیتون به‌ منظور تولید ارقام تجاری و پربارده در حال اجرا است.

    مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تدوین دستورالعمل‌های تخصصی از جمله تولید نهال سالم با لیبل آبی و دستورالعمل سرشاخه کاری زیتون، افزود: با موسسه تحقیقات علوم باغبانی در خصوص نگه‌داری و ریشه‌دار کردن قلمه‌های ارقام بیش از ۱۰۸ رقم خارجی و تولید نهال سالم و با اصالت تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در راستای تولید روغن‌ زیتون باکیفیت اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع در خصوص عدم حذف روغن ‌زیتون «ordinary» از زیرگروه روغن‌های بکر مکاتبات مستمری با معاون اول ریاست جمهوری انجام شد که در نهایت دستوری در جهت رفع موانع و عدم حذف روغن‌ زیتون ordinary از زیرگروه روغن‌های زیتون بکر صادر شد.

    میرعرب از گسترش تکثیر، تولید و کاشت نهال زیتون در استان‌ها و مناطق محروم خبر داد و گفت: بالاترین اعتبار یارانه نهال زیتون جهت تکمیل پروژه‌های مانده از قبل و هزینه کرد زیرساخت‌ها در سال گذشته اخذ شده است.

    به گفته وی، متقاضیان زیتون‌کار از تسهیلات کم‌بهره بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ نیز بهره‌مند شده‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *