×
×

تولید برنج به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزارتن می‌رسد/ نرخ واقعی هر کیلو برنج طارم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان

  • کد نوشته: 3623
  • ۲۶ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید برنج اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید برنج با احتساب کشت رتون و دوباره نشا به ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۵۰ هزارتن برسد. وی افزود: بنابر اعلام سازمان […]

  • علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید برنج اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید برنج با احتساب کشت رتون و دوباره نشا به ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۵۰ هزارتن برسد.

    وی افزود: بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، در سال جاری منطقه ساری اقدام به کشت دوباره نشا و رتون نکرد و در مقابل منطقه بابل و محمود آباد کشت زیادی در این منطقه انجام دادند.

    اکبریان سرانه مصرف برنج به ازای هر نفر را ۳۶ کیلو اعلام کرد و گفت: براین اساس سالانه ۳ میلیون تن برنج در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد که با احتساب تولید داخل باید ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن برنج وارد کشور شود.

    به گفته این مقام مسئول در سال جاری میزان واردات برنج با احتساب ذخیره استراتژیک نباید به بیش از یک میلیون تن برسد چرا که این امر ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می کند.

    وی ادامه داد: با توجه به آزاد شدن صادرات نفت به هند، نگرانی‌هایی وجود دارد که مقامات هند تنها در قبال ارزش صادرات برنج به ایران بدهند.

    نایب رئیس انجمن برنج قیمت هر کیلو برنج طارم بوجار در منطقه شمال را ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰، برنج پرمحصول ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و ندا و شیرودی ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که هم اکنون با نرخ های بالایی در بازار تهران عرضه می شود که نظارت براین امر مربوط به انجمن نیست بلکه دستگاه های مسئول باید نظارت کافی بر این موضوع داشته باشند.

    اکبریان در پایان نرخ واقعی هر کیلو برنج طارم در بازار تهران را با احتساب سود متعارف و هزینه های حمل و نقل ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *