×
×

تولید جوجه یکروزه به ۹۰ میلیون قطعه در ماه رسید

  • کد نوشته: 479799
  • ۹ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: تولید ماهانه جوجه یکروزه از ۱۲۰ میلیون قطعه به ۹۰ میلیون قطعه کاهش یافته است. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا صدیق پور گفت:  تقاضا برای خرید مرغ کاهش یافته که در نهایت بواسطه عدم تمایل به جوجه ریزی، […]

    تولید جوجه یکروزه به ۹۰ میلیون قطعه در ماه رسید
  • دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: تولید ماهانه جوجه یکروزه از ۱۲۰ میلیون قطعه به ۹۰ میلیون قطعه کاهش یافته است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا صدیق پور گفت:  تقاضا برای خرید مرغ کاهش یافته که در نهایت بواسطه عدم تمایل به جوجه ریزی، جوجه به صورت رایگان یا حداکثر ۳ هزار تومان در بازار فروخته شد.

    به گفته او، هم اکنون قیمت تمام شده هر قطعه جوجه با احتساب ارز نیما ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان بوده که طی ۲ ماه اخیر ۱۰ درصد قیمت‌تمام شده فروخته شده است‌.

    صدیق پور می گوید: علی رغم آنکه متوسط تولید ماهانه جوجه ۱۲۰ میلیون قطعه بود، اما با کاهش مصرف ناشی از افت تقاضا به ۹۰ میلیون قطعه رسیده است.

    دبیر انجمن‌تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با کاهش مصرف، مرغ زنده و جوجه یکروزه کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود که در صورت عدم بسته حمایتی دولت، ادامه روند تولید سخت است.

    قبل از اصلاح نظام یارانه متوسط قیمت هر قطعه جوجه ۶ تا ۸ هزار تومان بود که متاسفانه از ۲۶ اردیبهشت با نرخ یک هزار تا ۲ هزار تومان به فروش رسید که تولیدکنندگان در جلسه اخیر با معاون اول رئیس جمهور بواسطه حساسیت واحدهای مرغ مادربه عنوان‌ مولد تولید بسته های حمایتی قرار است در نظر بگیرند.

    انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه اذعان می کند که هم اکنون هر قطعه جوجه با نرخ ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان عرضه می شود، درحالیکه قیمت مصوب ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *