×
×

تولید حدود ۲ میلیون‌ تن شیر گاو در بهار امسال

  • کد نوشته: 479698
  • ۱ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • در بهار سال‌ جاری نزدیک به ١.٩ میلیون تن شیر گاو در دامداری‌های کشور تولید شد. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تعداد گاو و گوساله پروار شده و متولد شده در این فصل، ۴٠٠ هزار رأس و ٣۴٨ هزار رأس برآورد […]

    تولید حدود ۲ میلیون‌ تن شیر گاو در بهار امسال
  • در بهار سال‌ جاری نزدیک به ١.٩ میلیون تن شیر گاو در دامداری‌های کشور تولید شد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تعداد گاو و گوساله پروار شده و متولد شده در این فصل، ۴٠٠ هزار رأس و ٣۴٨ هزار رأس برآورد شده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به‌ترتیب ٢٠.۶ درصد و ١۴.٣ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    همچنین تعداد و تولیدات فصلی دام سنگین (گاو و گوساله) نشان می‌دهد در بهار سال‌جاری ١.٨۶ میلیون تن شیر گاو در دامداری‌های کشور تولید شد که نسبت به فصل بهار سال قبل، ١۵.۶ درصد کاهش داشته است.

    تعداد گاو و گوساله پروار شده و متولد شده در این فصل، ۴٠٠ هزار رأس و ٣۴٨ هزار رأس برآورد شده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به‌ترتیب ٢٠.۶ درصد و ١۴.٣ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری‌های کشور نیز با ١٠٩ هزار رأس کاهش نسبت به فصل بهار ١۴٠٠، به حدود ۵.۵ میلیون رأس (شامل ١.٣ میلیون رأس دام اصیل، ٢.۴ میلیون رأس دام آمیخته و ١.٨ میلیون رأس دام بومی) رسید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *