×
×

تولید خرما به یک میلیون و ۱۵۰ هزارتن می‌رسد

  • کد نوشته: 3762
  • ۱۲ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرما در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید خرما در سال جاری اظهار کرد: علی رغم شوری آب در برخی مناطق خوزستان و سایر استان ها، اما میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است. […]

  • محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرما در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید خرما در سال جاری اظهار کرد: علی رغم شوری آب در برخی مناطق خوزستان و سایر استان ها، اما میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.

    وی میزان تولید خرما در سال جاری را همانند سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود که ۲۰ تا ۲۵ درصد این میزان به بازارهای هدف صادر شود.

    رشید فرخی با انتقاد از مداخله دولت در بحث قیمت گذاری محصولات بیان کرد: بخش خصوصی همیشه نگران مداخله دولت در امر قیمت گذاری و خرید توافقی محصول است چرا که دولتمردان کار اصلی خود را که سیاست گذاری در امر تولید و اجرای الگوی کشت است، به فراموشی سپردند.

    رئیس انجمن ملی خرما ادامه داد: علیرغم محدودیت منابع آبی، دولت سیاستی در زمینه تخصیص الگوی کشت ندارد در حالیکه این امر به سبب کشت محصولات آب بر می تواند ضربه مهلکی به سفره های زیر زمینی وارد کند.

    وی در پایان با اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی صادرات خرما بیان کرد:  با توجه به اعمال تحریم های جدید و نوسان نرخ ارز با افزایش ۳ تا ۵ برابری هزینه های حمل و نقل کشتیرانی و آیین نامه های متعدد در بخش صادرات روبرو هستیم که برای خروج صادرکنندگان از سردرگمی، اصلاح قیمت پایه گمرکی، مدت زمان برگشت ارز حاصل از صادرات و همچنین شرایط بازگشت ارز به کشور  امری ضروری است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *