×
×

تولید روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور

  • کد نوشته: 478951
  • ۸ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان معادل شانه ای ۴۵ هزار تومان است. به گفته او، با توجه به اختلاف ۳۰ درصدی تخم مرغ با نرخ مصوب، وزارت […]

    تولید روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان معادل شانه ای ۴۵ هزار تومان است.

    به گفته او، با توجه به اختلاف ۳۰ درصدی تخم مرغ با نرخ مصوب، وزارت جهاد در بحث تامین نهاده باید حمایت ویژه ای از تولیدکنندگان به واسطه افزایش ۵ تا ۶ برابری هزینه های تولید داشته باشد.

    کاشانی می‌گوید، روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ در سطح کشور عرضه می شود، در حالی که مصرف بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ نیست.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: هم اکنون در تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تخم مرغ موجود است که براساس قیمت درب مرغداری هر شانه با نرخ ۵۵ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد، در حالی که برخی مغازه ها با قیمت مصوب ۷۶ هزار تومان عرضه می‌کنند.

    با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که با قیمت کنونی ۱۰ هزار تومان اختلاف دارد.

    بنابر آمار اتحادیه مرغداران میهن روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن تخم مرغ در تهران عرضه می شود، در حالی که نیاز بازار تهران ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *