×
×

تولید سالانه ۶ هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری

  • کد نوشته: 477183
  • ۲ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، حسین برزگر پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه سرانه مصرف قارچ در چهارمحال و بختیاری پایین‌تر از میزان مصرف کشوری است، اظهار کرد: سرانه مصرف قارچ در کشور یک کیلو و ۲۰۰ گرم است در حالی که این […]

    تولید سالانه ۶ هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، حسین برزگر پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه سرانه مصرف قارچ در چهارمحال و بختیاری پایین‌تر از میزان مصرف کشوری است، اظهار کرد: سرانه مصرف قارچ در کشور یک کیلو و ۲۰۰ گرم است در حالی که این مهم در استان کم‌تر از ۸۰۰ گرم است.

    وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مصرف قارچ در استان، عنوان کرد: قارچ منبع پروتئین و فیبر است که میانگین مصرف در چهارمحال و بختیاری باید به نرخ کشوری افزایش یابد.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد خانگی تولید قارچ در استان، تصریح کرد: سالانه شش هزار تن قارچ در این استان تولید می‌شود.

    برزگر با بیان اینکه استان رتبه هفتم تولید قارچ کشور را دارد، گفت: سالانه شش هزار تن قارچ در این استان تولید می‌شود.

    جشنواره تخصصی قارچ در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

    وی با اشاره به اینکه صادرات قارچ از استان به صورت پیوسته و دائمی نیست، مطرح کرد: قارچ تولید شده در چهارمحال و بختیاری به صورت فصلی و غیر دائمی به کشورهای کویت، امارات، عراق و ارمنستان قارچ صادر می‌شود.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین جشنواره تخصصی قارچ و نخستین جشنواره آشپزی با قارچ در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این جشنواره در تاریخ ۱۶ بهمن ماه همزمان با دهه مبارک فجر در استان برگزار می‌شود که تا کنون ۴۵ نفر از بانوان استان برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *