×
×

تولید سیب ۲۰ درصد رشد کرد

  • کد نوشته: 477420
  • ۱۴ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – شادلو گفت: امسال تولید سیب با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید. به گفته نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران، با توجه به برداشت والنسیا شمال و جنوب پیش بینی دقیقی راجع […]

    تولید سیب ۲۰ درصد رشد کرد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – شادلو گفت: امسال تولید سیب با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

    به گفته نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران، با توجه به برداشت والنسیا شمال و جنوب پیش بینی دقیقی راجع به تولید مرکبات نمی توان داشت، اما برآوردها حاکی از آن است که تولید به بیش از ۴ میلیون تن برسد.

    چندی پیش مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد گفت: امسال برآورد می‌شود که تولید پرتقال و نارنگی به حدود ۴ میلیون و  ۲۴۰ هزار تن برسد که با این وجود مشکلی برای تامین مرکبات شب عید نداریم.

    نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با توجه به کاهش تقاضا و نگرانی تولیدکنندگان، تسهیل در رفع موانع صادراتی به منظور توجیه پذیر بودن اقتصاد امری ضروری است.

    شادلو گفت: مازاد تولید و شرایط بازار نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون تن ظرفیت صادرات سیب وجود دارد، همچنین ۲۵ تا ۳۰ درصد مرکبات هم باید صادر شود‌.

    وزیر جهاد کشاورزی از برنامه ریزی و ذخیره سازی تامین میوه برای ایام عید و ماه رمضان خبر داده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *