×
×

تولید طلای سفید به ۹۰ هزارتن می رسد

  • کد نوشته: 481824
  • ۱۶ اسفند ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محمد حسین کاویانی گفت: بنابر آمار تا پایان بهمن بیش از ۲۹۵ هزارتن وِش به کارخانجات پنبه پاک کنی داده شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است. به گفته او، از میزان وِش وارده به […]

    تولید طلای سفید به ۹۰ هزارتن می رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محمد حسین کاویانی گفت: بنابر آمار تا پایان بهمن بیش از ۲۹۵ هزارتن وِش به کارخانجات پنبه پاک کنی داده شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

    به گفته او، از میزان وِش وارده به کارخانجات پنبه پاک کنی، ۷۷ هزارتن پنبه محلوج آماده مصرف صنایع نساجی تولید شده است.

    کاویانی ادامه داد: بنابر آمار تا پایان بهمن ۶۹ هزارتن پنبه وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است.

    مدیرعامل صندوق پنبه می گوید: کاهش نرخ جهانی پنبه نسبت به سال قبل موجب شد که قیمت پنبه در بازار داخل و خارج ارزان شود. همچنین در سه ماهه امسال واردات مازاد بر بازار نخ و پنبه در رکود بی تاثیر نیست.

    او ادامه داد: با توجه به نارضایتی کشاورزان از فروش محصول و تاخیر در پرداخت خرید تضمینی وش پیش بینی می شود که سطح زیر کشت پنبه در سال آینده کاهش یابد به طوریکه از ۱۱۲ هزارهکتار سال جاری، ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر شود.

    کاویانی متوسط قیمت پنبه را ۸۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: علی رغم اینکه تمامی محصولات افزایش قیمت داشته است، اما تولیدکنندگان پنبه از این قیمت ها رضایت ندارند.

    او ادامه داد: موجودی پنبه برای ۶ ماهه اول بیش از ۱۵ هزارتن نخواهد بود که با احتساب نیاز صنعت نساجی، حداقل ۵۰ هزارتن باید وارد شود.

    مدیرعامل صندوق پنبه گفت: برآوردها حاکی از آن است که مجموع تولید پنبه امسال به ۸۵ تا ۹۰ هزارتن برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *