×
×

تولید قزل آلا به ۱۰۰ هزار تن می رسد

  • کد نوشته: 478608
  • ۱۷ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۵۰ هزار تومان است که به دلیل افزایش قیمت تمام شده، تولیدکنندگان در فروش هر کیلو ماهی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان زیان می کنند. به گفته او، […]

    تولید قزل آلا به ۱۰۰ هزار تن می رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۵۰ هزار تومان است که به دلیل افزایش قیمت تمام شده، تولیدکنندگان در فروش هر کیلو ماهی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان زیان می کنند.

    به گفته او، با توجه به شرایط بازار و خشکسالی پیش بینی می شود که امسال تولید قزل آلا با اُفت محسوس به ۱۰۰ هزار تن برسد.

    نبی زاده می‌گوید: در ایام پایانی سال با زمزمه تغییر تخصیص ارز تنها ارز خوراک آبزیان تغییر کرد که با پیگیری های مکرر از وزیر جهاد توانستیم ارز را برگردانیم، در حالی که قیمت خوراک همچنان کاهش پیدا نکرده است.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: طبق روال همه ساله در ماه‌های فروردین و اردیبهشت  تقاضایی در بازار ماهی وجود ندارد که امیدواریم بعد از ماه رمضان قیمت متعادل شود.

    طبق آمار سال گذشته ۱۴۰ هزار تن قزل آلا در کشور تولید شد که براین اساس سرانه مصرف ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است. فرهنگ‌ مصرف ماهی باید اصلاح شود و این طور نباشد که تنها به ۶ ماهه دوم سال محدود شود، چرا که در تمامی طول سال با آبزی پروری، ماهی به صورت تازه عرضه می شود‌.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *