×
×

تولید ماهانه ۵ میلیون عدد قوطی شیرخشک نوزاد

  • کد نوشته: 479629
  • ۲۸ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: بنابر آمار ماهانه ۵ میلیون عدد شیرخشک نوزاد در کشور تولید می شود. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هانی تحویل زاده گفت: با افزایش قیمت جهانی شیرخشک ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، در بسیاری از نقاط دنیا با […]

    تولید ماهانه ۵ میلیون عدد قوطی شیرخشک نوزاد
  • رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: بنابر آمار ماهانه ۵ میلیون عدد شیرخشک نوزاد در کشور تولید می شود.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هانی تحویل زاده گفت: با افزایش قیمت جهانی شیرخشک ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، در بسیاری از نقاط دنیا با کمبود مواجه هستیم که در چنین شرایطی باید هوشمندانه عمل کنیم.

    به گفته او، قیمت گذاری دستوری و عدم صرفه اقتصادی منجر به تعطیلی برخی خطوط و کمبود شیرخشک های رژیمی شده است که با استمرار این روند در شیرخشک معمولی دچار کمبود می شویم.

    تحویل زاده می گوید: ماهانه ۵ میلیون عدد شیرخشک در کشور تولید می شود که همین‌ رقم‌ مورد نیاز بازار داخل است و برخی خطوط هم برای صادرات فعال هستند.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: ۱۵ درصد شیرخشک بدون چربی از تولید داخل و ۸۵ درصد از منابع واردات تامین می شود که به رغم اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت شیرخام، اما قیمت شیرخشک نسبت به تیرماه سال گذشته تنها ۱۷ درصد افزایش داشته است که این امر خطر قاچاق شیرخشک و استفاده از آن به عنوان شیرخشک صنعتی را افزایش می دهد.

    بنابر آمار حدود ۳۰ میلیون عدد شیرخشک در سال صادر می شود که افزایش تعرفه های گمرکی و سایر مواد اولیه خطر قاچاق محصول به کشورهای همسایه را افزایش می دهد.

    طبق گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک‌نوزاد، قیمت گذاری دستوری منجر به توقف ۴۰ درصدی خطوط تولید و زیان انباشته بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی شده است که بر این اساس تولیدکنندگان‌ خواستار اصلاح روش توزیع عادلانه ارز ترجیحی مواد اولیه واردات شیرخشک و حمایت از مصرف کنندگان به طرق دیگر‌ هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *