×
×

تولید ماهیانه شیرخشک به ۱۲ هزار تن می رسد

  • کد نوشته: 477839
  • ۹ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آقای سیاوش سلیمی گفت: بنابر آمار تولید ماهیانه شیرخشک به بیش از ۱۲ هزار تن رسیده که نسبت به ماه های قبل حداقل ۱۰ درصد رشد داشته است. به گفته او، با توجه به میزان تولید حداقل سالیانه ۱۲۰ […]

    تولید ماهیانه شیرخشک به ۱۲ هزار تن می رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آقای سیاوش سلیمی گفت: بنابر آمار تولید ماهیانه شیرخشک به بیش از ۱۲ هزار تن رسیده که نسبت به ماه های قبل حداقل ۱۰ درصد رشد داشته است.

    به گفته او، با توجه به میزان تولید حداقل سالیانه ۱۲۰ هزار تن شیرخشک باید صادر شود تا بازار به تعادل برسد.

    سلیمی گفت: علی رغم کاهش مابه التفاوت صادرات از ۱۶ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان، اما صادرات به علت اُفت نرخ ارز به کندی در حال انجام است. با توجه به دپوی ۳۰ هزار تن شیر در انبارهای کارخانه های شیرخشک ضمن کاهش تعرفه بخشی از این میزان باید صادر شود.

    وزیر جهاد کشاورزی در اجرای تصمیمات شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی از محصولات کشاورزی در ۱۴ آذر به ازای صادرات هر کیلو شیرخشک مابه التفاوت ۱۰ هزار تومان و کره ۱۵ هزار تومان را اعلام کرد که صادرکنندگان همچنان به مابه التفاوت صادرات معترض هستند.

     رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک می گوید: با وجود دپوی محصول در انبارها، تولیدکنندگان به واسطه پرداخت پول به دامدار مجبور به کاهش قیمت هستند، کما اینکه هم اکنون در بازار داخل هر کیلو محصول حداقل ۳ هزار تومان و بازار صادرات حدود ۹ هزار تومان زیر قیمت عرضه می‌شود‌.

    بنابر آمار ۱۰ ماهه گمرک ۵۰ هزار تن شیرخشک به بازارهای هدف صادر شده است، در حالی که برای برقراری تعادل در بازار حداقل ۱۲۰ هزار تن شیرخشک باید صادر شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *