×
×

تولید گندم به ۱۴ میلیون تن می‌رسد

  • کد نوشته: 8439
  • ۳ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت برداشت گندم اظهار کرد: رصد‌ها نشان می‌دهد که شرایط برداشت در استان‌های جنوبی مساعد است و در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بیش از سال گذشته گندم برداشت شده است. وی افزود: با […]

    تولید گندم به ۱۴ میلیون تن می‌رسد
  • علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت برداشت گندم اظهار کرد: رصد‌ها نشان می‌دهد که شرایط برداشت در استان‌های جنوبی مساعد است و در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بیش از سال گذشته گندم برداشت شده است.

    وی افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که تولید گندم به بیش از ۱۴ میلیون تن برسد که از این میزان ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن خرید تضمینی می‌شود.

    ایمانی روند فعلی خرید تضمینی گندم را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این در حالی است که روند پرداخت مطالبات نسبت به روز‌های نخست برداشت با تاخیر انجام می‌شود.

    نایب رئیس بنیاد ملی گندمگاران ادامه داد: با استمرار تاخیر در روند پرداخت مطالبات در پیک برداشت نگرانی‌هایی مبنی بر ورود دلالان به چرخه خرید تضمینی و خروج دلالان از چرخه خرید دولتی وجود دارد.

    به گفته وی، با توجه به تاثیر گذاری ویروس کرونا در تمامی صنوف از جمله بخش کشاورزی انتظار می‌رود که حمایت همه جانبه از بخش کشاورزی صورت گیرد تا امنیت غذایی کشور دچار مخاطره نشود.

    ایمانی درباره اینکه احتمال جایگزینی گندم تولیدی با خوراک و نهاده‌های دام و طیور وجود دارد، بیان کرد: برخی مرغداران از ترس اینکه نتوانند جیره غذایی دام و طیور را خریداری کنند، اقدام به ذخیره سازی گندم در انبار‌ها می‌کنند.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی مرغداران به سبب ترس از کمبود خوراک دام اقدام به ذخیره گندم تولیدی می‌کنند، حال باید جلوتر رویم تا بتوان صحت و سقم ماجرا را تکذیب یا تایید کرد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *