×
×

تولید گوشت قرمز کشور به یک میلیون تن رسید

  • کد نوشته: 478209
  • ۱۶ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد مقدسی گفت: با توجه به تولید حدود یک‌ میلیون تن گوشت در کشور و مازاد دام روی دست تولیدکننده، نیازی به واردات نداریم. به گفته او، علی رغم صدور مجوز صادرات ۵۰ هزار راس دام تنها ۲ هزار […]

    تولید گوشت قرمز کشور به یک میلیون تن رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد مقدسی گفت: با توجه به تولید حدود یک‌ میلیون تن گوشت در کشور و مازاد دام روی دست تولیدکننده، نیازی به واردات نداریم.

    به گفته او، علی رغم صدور مجوز صادرات ۵۰ هزار راس دام تنها ۲ هزار راس گوسفند صادر شد، اما مافیای واردات با برهم زدن جو روانی بازار و گرانی گوشت جلوی صادرات را گرفتند.

    مقدسی گفت : مافیای واردات به دنبال آن بودند که خرید حمایتی دام توسط پشتیبانی امور دام را متوقف کنند که در نهایت به سبب آنکه نتوانستند این موضوع را تحقق ببخشند، مجوز واردات ۱۰ هزار تن گوشت گرم گوسفندی را گرفتند، در حالی که این میزان واردات تیشه به ریشه تولید داخل می‌زند.

    رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: گرچه مسئولان اعلام می‌کنند که ۹۵ درصد نیاز کشور در داخل تامین‌ می‌شود، اما بالای ۱۰۰ درصد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

    برخی از کارشناسان صنعت دامپروری براین باورند که طی سال‌های اخیر ۱۰ درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد که با کاهش سرانه مصرف از ۱۲ کیلو به ۶ کیلو و همچنین افزایش تولید در داخل نه تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه مازاد نیاز کشور به بازارهای هدف باید صادر شود.

    براین اساس در آبان سال گذشته دولت مصوبه صادرات ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین را صادر کرد که این موضوع به دلیل گرانی گوشت در بازار داخل متوقف شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *