×
×

ثبات نرخ مرغ در بازار/ خرید تضمینی مرغ مرهمی برای تولیدکنندگان است

  • کد نوشته: 8444
  • ۳ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۳ هزار تومان […]

    ثبات نرخ مرغ در بازار/ خرید تضمینی مرغ مرهمی برای تولیدکنندگان است
  • حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۳ هزار تومان است.

    وی افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو و بازگشایی تالارهای پذیرایی، رستوران و مراکز اقامتی بعد از ماه رمضان پیش بینی می شود که قیمت مرغ به نرخ منطقی خود برسد.

    اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به حجم تولید در ماه های قبل، افزایش ۲۰ درصدی تولید، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و رستوران ها خرید تضمینی مرهمی برای تولیدکنندگان به شمار می رود.

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اگرچه قرار است روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تن مرغ از مرغداران خریداری شود، اما به سبب نوع قرارداد پشتیبانی امور دام مبنی بر خرید مرغ شیرینگ پک شده، مرغداران تمایلی به تحویل مرغ به پشتیبانی امور دام ندارند.

    وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان و مرغ گرم ۱۵ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که طی ۲ ماه گذشته مرغداران از ناحیه فروش مرغ ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان متحمل زیان شدند‌.

    بازار نهاده های دامی همچنان آشفته است

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی گفت: طی روزهای اخیر قیمت دان متاثر از نرخ کنجاله سویا با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

    اسداله نژاد در پایان تصریح کرد: دستگاه های مسئول پشتیبانی امور دام باید در صدد رفع مشکل بحران نهاده های دامی باشند، در غیراین صورت طی ماه های آتی دچار بحران کمبود عرضه مرغ در بازار خواهیم بود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *