×
×

حدود ۶ میلیون هکتار از زمین‌های دیم کشور زیر کشت می رود

  • کد نوشته: 475858
  • ۲۵ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، خشنود علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در تجاری سازی یافتهَ‌های تحقیقاتی رتبه نخست کشور را کسب کرده است. وی گفت‌: این مؤسسه در بین مؤسسات و پژوهشگاه‌های تحقیقاتی وزرات جهاد کشاورزی در یکسال اخیر رتبه نخست را از لحاظ انعقاد قراردادهای انتقال فناوری […]

    حدود ۶ میلیون هکتار از زمین‌های دیم کشور زیر کشت می رود
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، خشنود علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در تجاری سازی یافتهَ‌های تحقیقاتی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

    وی گفت‌: این مؤسسه در بین مؤسسات و پژوهشگاه‌های تحقیقاتی وزرات جهاد کشاورزی در یکسال اخیر رتبه نخست را از لحاظ انعقاد قراردادهای انتقال فناوری به بخش خصوصی کسب کرده است.

    علیزاده افزود: با هدف تکثیر بذر ارقام جدید، این مؤسسه تاکنون ۶۷ قرارداد واگذاری دانش فنی تولید بذر با بخش خصوصی امضا کرده است.

    وی اضافه کرد: سالانه در قالب این قراردادها بالغ بر ۱۵ هزار تن بذر ارقام جدید این مؤسسه شامل گندم‌، نخود، جو، عدس و دانه‌های روغنی توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

    علیزاده افزود: واگذاری ارقام این مؤسسه به بخش خصوصی با هدف تسریع در تکثیر و تولید بذر و توسعه کشت ارقام جدید تحقیقاتی انجام شده است.

    به گفته رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، این مؤسسه با وجود خشکسالی در سال زراعی گذشته بیش از ۶ هزار تن هسته‌های اولیه بذر تولید کرده است.

    علیزاده افزود: سالانه در کشور حدود ۶ میلیون هکتار از زمین‌های دیم زیرکشت گندم، نخود، جو و دانه‌های روغنی می‌رود که طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی درصد نفوذ بذر رسمی ارقام معرفی شده توسط مؤسسه دیم در حدود ۷۰ درصد است.

    در وزارت جهاد کشاورزی ۲۱ مؤسسه و مرکز تحقیقاتی ملی در زمینه‌های مختلف کشاورزی فعالیت دارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *