×
×

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت پلکانی و تدریجی انجام شود

  • کد نوشته: 477002
  • ۱۹ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، مجید جعفری در نشستی خبری با بیان اینکه با آزادسازی نرخ ارز موافق هستیم و این کار را در جهت رفع مشکلات تولید موثر می دانیم، گفت: با این حال به اعتقاد ما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت پلکانی و […]

    حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت پلکانی و تدریجی انجام شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، مجید جعفری در نشستی خبری با بیان اینکه با آزادسازی نرخ ارز موافق هستیم و این کار را در جهت رفع مشکلات تولید موثر می دانیم، گفت: با این حال به اعتقاد ما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت پلکانی و تدریجی انجام شود.

    وی با اشاره به اینکه هنوز نمی دانیم دولت چگونه قرار است این کار را انجام دهد، افزود: در حال حاضر اختلاف بین قیمت ارز نیمایی و ارز دولتی کار را دشوار کرده و ۲۰ هزار تومان میان این دو اختلاف وجود دارد بنابراین حذف آن می تواند تاثیر بسزایی روی تولید و مصرف محصولات داشته باشد.

    جعفری با بیان اینکه در ۳ سال اخیر به دلیل تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده های دامی، گفت: دولت باید صادرات این محصولات را آزاد کند تا بتوانیم ارزآوری برای کشور داشته باشیم و دولت به ما قول داده که بعد از حذف ارز ترجیحی صادرات خوراک آزاد می شود.

    وی با اشاره به اینکه ۷۵۶ کارخانه تولید خوراک فعال در کشور داریم، اضافه کرد: ما می توانیم علاوه بر تامین نیاز داخل، حجم زیادی خوراک نیز صادر کنیم.

    جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت ها رشد چشمگیری دارد و به همین دلیل میران مصرف مرغ و گوشت و لبنیات کم خواهد شد که از طرفی با کاهش مصرف محصولات پروتئینی در جامعه مواجه هستیم و از طرف دیگر تولید کنندگان از جمله مرغدار، دامدار و … مجبور به تعطیلی واحدهای خود می شوند و عده ای بیکار می شوند.

    وی با بیان اینکه فقط در کشور ما نهاده به صورت خام مصرف می شود، گفت: در صورت مصرف خوراک بهره روی ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا می رود و در شرایطی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده های دامی تعلق می گیرد، ۳ هزار میلیارد تومان د این زمینه صرفه جویی خواهیم داشت ضمن اینکه در صورت حذف ارز نیز همچنان بهره وری نهاده ها افزایش می یابد.

    در ادامه این نشست، مهدی مسعودی قائم مقام اتحادیه کارخانجات تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان از برگزاری ششمین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان از ۲۱ تا ۲۳ دی ماه در تهران خبر داد و گفت: ۷۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند همچنین ۲ شرکت نیز مستقیم از روسیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *