×
×

حراج طلای سرخ هنر نیست

  • کد نوشته: 391802
  • ۴ اردیبهشت ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری ایرانفودنیوز به نقل از  پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی،محسن احتشام با اشاره به قیمت فعلی زعفران بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو زعفران بسته به نوع محصول، هشت میلیون تا ۱۴ میلیون تومان است. وی با بیان اینکه طی سال گذشته علی رغم وجود محدودیت های پیش روی صادرات زعفران، ۱۸ […]

    حراج طلای سرخ هنر نیست
  • به گزارش پایگاه خبری ایرانفودنیوز به نقل از  پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی،محسن احتشام با اشاره به قیمت فعلی زعفران بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو زعفران بسته به نوع محصول، هشت میلیون تا ۱۴ میلیون تومان است.

    وی با بیان اینکه طی سال گذشته علی رغم وجود محدودیت های پیش روی صادرات زعفران، ۱۸ درصد رشد وزنی صادرات داشتیم ولی ۳۵درصد افت ارزشی نسبت به سال ۹۸ داشته افزود: در این مدت حداقل ۳۰۰ تن زعفران صادر شده است.

    احتشام ادامه داد: اگر خواستار ایجاد تعادل قیمت بین عرضه و تقاضا و کمک به کشاورزان هستیم، باید صادرات زعفران افزایش یابد.

    رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه باید هدف گذاری کنیم که صادرات زعفران سال جاری را به حداقل ۴۰۰ تن افزایش دهیم، افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت محصول، این رشد در بازار هم باید رخ دهد تا به نقطه تعادل قیمت به نفع کشاورز برسیم.

    وی بیان کرد: بازارهای بالقوه زیادی برای زعفران وجود دارد که امید است با برداشتن تحریم های ناجوانمردانه، نقل و انتقال پول تسهیل و صادرات افزایش یابد.

    صادرات زعفران همراه با ارزش افزوده باشد

    این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش صادرات زعفران باید در راستای اجرای مولفه های اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار کرد: همچنین نیاز است صادرات همراه با ارزش افزوده باشد و با برند زعفران ایران صورت گیرد.

    این کارآفرین نمونه کشور تاکید کرد: باید صادرات باعث ایجاد اشتغال به ویژه برای قشر جوان شود و به دنبال افزایش صادرات موثر و اثر بخش باشیم.

    رئیس شورای ملی زعفران بیان کرد: خام فروشی زعفران افتخار نیست بلکه افزایش صادرات زعفران بسته بندی با نام و نشان برند های ایرانی ملاک است.

    وی با بیان اینکه اگر زعفران به صورت خام به چین، امارت و افغانستان صادر شود و این کشورها آوازه محصول را به نام ببرند، افتخار نیست، گفت: اگر صادرات زعفران بسته بندی شده با ارزش افزوده و برند ایرانی افزایش یافت، افتخار است.

    احتشام با اشاره به اقدامات انجام شده در امر برند سازی زعفران بیان کرد: متاسفانه علی رغم اینکه برند ملی زعفران ثبت شده، اما در راستای برند سازی کمکی نشده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام کشاورزان از قیمت فعلی زعفران رضایتی ندارند، اظهار کرد: معیارهای نقش زعفران در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی باید مهم باشد.

    کاهش قیمت پایه صادراتی زعفران

    احتشام با بیان اینکه باید در صادرات زعفران به دنبال افزایش شاخص هایی مانند ارزآوری و اشتغال باشیم، گفت: قیمت زعفران نسبت به سه سال گذشته به نصف رسیده است.

    رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: در حال حاضر قیمت پایه صادراتی یک کیلو زعفران ۵۶۵ دلار است که این میزان در دو سال گذشته هزار و ۱۰۰ دلار بوده است.

    وی با بیان اینکه زعفران باید باعث ایجاد توسعه در مناطق زعفران کاری کشور شود، اظهار کرد: خام فروشی و حراج زعفران هنر محسوب نمی شود.

    احتشام با طرح این سوال که چرا در حال حاضر اکثر مناطق زعفران کار جزو نقاط محروم و کمتر توسعه یافته به شمار می روند، افزود: چقدر تلاش شده که درآمد حاصل از زعفران به مناطق زعفران کاری برگردد؟

    گفتنی است محسن احتشام ، مدیر عامل گروه تولید و‌کشاورزی تروند زعفران قاین اواخر سال گذشته از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی بعنوان کارآفرین برتر کشور معرفی شد و تندیس و لوح مربوطه را از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری دریافت کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *