×
×

خدابخشی: افزایش ۳۰۰ درصدی نهاده‌های کشاورزی چه توجیهی دارد؟

  • کد نوشته: 8797
  • ۱ تیر ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • محمد خدابخشی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه کشاورزی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: آقای خاوازی شما، در جلسه رای اعتماد به نمایندگان قول دادید که جوان گرایی در مدیران، شایسته سالاری و مبارزه با فساد را در دستور کار قرار دهید. اما از زمانی که […]

    خدابخشی: افزایش ۳۰۰ درصدی نهاده‌های کشاورزی چه توجیهی دارد؟
  • محمد خدابخشی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه کشاورزی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: آقای خاوازی شما، در جلسه رای اعتماد به نمایندگان قول دادید که جوان گرایی در مدیران، شایسته سالاری و مبارزه با فساد را در دستور کار قرار دهید. اما از زمانی که شما از مجلس رای اعتماد گرفته‌اید تا الان به این وعده‌ها عمل نکرده‌اید.

    وی در ادامه اظهار کرد: شما در انتصابات خود از دوستانتان استفاده کرده‌اید و این چه تناسبی با شایسته سالاری دارد؟. برای رسیدن به اهدافی که در برنامه ششم تعیین شده شما چه اقداماتی انجام داده‌اید. در خصوص توسعه کشت گیاهان دارویی چه کرده‌اید؟.

    نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص تکمیل زنجیره تولید کشاورزان اقدام شایسته‌ای انجام نشده است. کشاورزان تا مرحله تولید مشکلی نداشته‌اند و مشکل اصلی آنها بحث سورتنیگ و بسته بندی، تبدیل محصولات کشاورزی و فروش آنها در بازار داخل و خارج است. در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز دولت یا برنامه‌ای نداشته و یا آن را به موقع اجرا نمی‌کند.

    خدابخشی در ادامه تاکید کرد: در بحث آبخیز داری چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ بیشتر منابع کشور به سمت سدسازی رفته و  سدها نیز به دریاچه‌های تبخیر و بهترین زمین‌های کشاورزی نیز به مخازن سدها تبدیل شده‌اند. رویکرد ما نسبت به آبخیزداری جامع نبوده و باید اقدام جدی در این حوزه صورت گیرد.

    وی در پایان با انتقاد از وضعیت جاده‌های بین مزارع و لایروبی قنات‌ها بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید در این حوزه اقدامات جدی انجام دهد در خصوص پرداخت خسارات سیل نیز کماکان تاخیر وجود دارد، افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی چه توجیهی دارد. نهاده‌های کشاورزی نسبت به اسفند ماه ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. تراکتور ۷۰ میلیونی ۲۰۰ میلیون شده است. کشاورزی دیگر برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد.

    ایسنا

    سرویس خبری : اهم اخبار

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *