×
×

خرید تضمینی دانه‌ روغنی سویا از کشاورزان آغاز شد

  • کد نوشته: 475444
  • ۱۲ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به ایرانفودنیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «مرتضی سعادتی کیا» افزود: از شروع خرید تضمینی دانه‌ روغنی سویا تاکنون ۱۹۶ تن از این محصول در استان‌های مازندران و گلستان خریداری و در سامانه های این شرکت ثبت شده است. مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ضمن اشاره به اینکه عمده این محصول در استان های […]

    خرید تضمینی دانه‌ روغنی سویا از کشاورزان آغاز شد
  • به ایرانفودنیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «مرتضی سعادتی کیا» افزود: از شروع خرید تضمینی دانه‌ روغنی سویا تاکنون ۱۹۶ تن از این محصول در استان‌های مازندران و گلستان خریداری و در سامانه های این شرکت ثبت شده است.

    مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ضمن اشاره به اینکه عمده این محصول در استان های گلستان، مازندران و اردبیل  تولید می شود اظهارداشت: براساس اعلام  مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود امسال ۵۰ هزار تن از این محصول در این استان ها تولید شود.

    سعادتی کیا اضافه کرد: خرید دانه های روغنی سویا تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهادکشاورزی انجام می‌شود و محصول کشاورزانی که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند، تحویل گرفته نمی شود.

    مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران یادآور شد: امسال در راستای سیاست های حمایتی دولت مقدار ۱۲۶ هزار و ۷۴۶ تن کلزا به ارزش بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال از کشاورزان استان‌های کشور خریداری و تمامی مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

    به گزارش ایرنا، طبق آمارها ۷۰ درصد ارزش‌افزوده بخش کشاورزی به حوزه زراعت تعلق دارد که این زیر بخش، سهم بالایی در تأمین امنیت غذایی و اشتغال‌زایی کشور دارد.

    بخش زراعت به‌ شدت تابع شرایط آب و هوایی و در نتیجه ریسک‌های متنوع ناشی از آن است که این مهم ضرورت «مدیریت ریسک کشاورزی» و «هوشمندسازی کشاورزی» را می طلبد.

    بخشی از تولیدات این زیربخش مانند گندم و دانه‌های روغنی نقش استراتژیک در سبد غذایی خانوارها دارد، بنابراین دولت حمایت‌های ویژه‌ای را از این محصولات در دستور کار قرار داده است.

    حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار بهره‌بردار در بخش زراعت فعالیت دارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *