×
×

خرید تضمینی گندم از ۴۰۰ هزار تن فراتر رفت

  • کد نوشته: 7978
  • ۱۲ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت گندم از ۶ استان جنوبی کشور در حال انجام است، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و حدود ۹۵۰ میلیارد تومان […]

    خرید تضمینی گندم از ۴۰۰ هزار تن فراتر رفت
  • عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت گندم از ۶ استان جنوبی کشور در حال انجام است، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و حدود ۹۵۰ میلیارد تومان وجه گندم به حساب تولیدکنندگان واریز شده است.

    وی از روند مساعد پرداخت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: شرکت بازرگانی دولتی حداکثر ۴۸ ساعت پس از خرید وجه گندم خریداری شده را پرداخت می‌کند که کشاورزان از این موضوع رضایت کامل دارند و انتظار می‌رود تا پایان فصل برداشت، روند پرداخت به همین روال باشد.

    هاشمی ادامه داد: با توجه به وضعیت مزارع از لحاظ کمیت و کیفیت مشکلی در تولید گندم وجود ندارد.

    به گفته این مقام مسئول، با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و وضعیت مطلوب مزارع، راندمان تولید مناسب است و همواره پیش بینی می‌شود که روند خودکفایی گندم استمرار یابد.

    هاشمی با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، بیان کرد: با توجه به پراکنش مناسب بارش و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم، نیازی به واردات نداریم.

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کشاورزان مشکلی در تحویل گندم تولیدی به مراکز دولتی ندارند، گفت: با وجود آنکه نحوه اعمال جدول پاکی به نفع کشاورزان است، اما برخی استان‌ها ادعا دارند به دلیل وضعیت کمباین‌ها و شکستگی گندم به ضرر کشاورزان است.

    هاشمی در پایان با بیان اینکه خودکفایی گندم استمرار دارد، تصریح کرد: امسال بالای ۹۵ درصد گندم تولیدی کشاورزان به مراکز خرید دولتی تحویل داده می‌شود و همواره پیش بینی می‌شود امسال تولید به بیش از ۱۳ میلیون تن برسد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *