×
×

خرید توافقی زعفران راهگشای اصلی تنظیم بازار نیست

  • کد نوشته: 7520
  • ۹ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر خرید حمایتی زعفران بر بازار اظهار کرد: در حال حاضر تجارت بر مبنای تولید، عرضه و توسعه بازار‌های هدف است که در دنیا باید رصد کرد. او افزود: بنده معتقدم خرید تضمینی یا حمایتی مازاد محصول […]

    خرید توافقی زعفران راهگشای اصلی تنظیم بازار نیست
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر خرید حمایتی زعفران بر بازار اظهار کرد: در حال حاضر تجارت بر مبنای تولید، عرضه و توسعه بازار‌های هدف است که در دنیا باید رصد کرد.

    او افزود: بنده معتقدم خرید تضمینی یا حمایتی مازاد محصول کشاورزان کاربرد ندارد و تنها برای برقراری تعادل قیمت، باید بازار تولید تا مصرف مدیریت شود.

    تجارت دولتی راهگشای تنظیم بازار نیست

    حسینی ادامه داد: اگر دولت در بحث خرید مازاد زعفران ورود کند، دیگر محصولات تولیدی کشاورزان را هم باید خریداری کند.

    عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه تجارت دولتی راهگشای تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیست، بیان کرد: اگر چه خرید توافقی زعفران به عنوان مُسکن در کوتاه مدت به نفع کشاورزان است، اما راهگشای اصلی نیست و صاحب نظران باید راه حل اساسی بیندیشند.



    او در پایان تصریح کرد: اگر موضوع خرید توافقی زعفران تداوم یابد، دولت در سال‌های آتی باید خود را آماده کند تا تمامی محصولات کشاورزان را خریداری کند و به یک انباردار بزرگ تبدیل شود.

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *