×
×

خرید سویای کشاورزان مغان از نیمه دوم آبان ماه آغاز می‌شود

  • کد نوشته: 475307
  • ۸ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • علی نوبخت روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم دانه روغنی سویا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۱۲۴ هزار و ۱۹۴ ریال تعیین شده است. وی افزود: تمهیدات لازم از جمله استقرار عوامل تشخیص و ذیحساب، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید […]

    خرید سویای کشاورزان مغان از نیمه دوم آبان ماه آغاز می‌شود
  • علی نوبخت روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم دانه روغنی سویا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۱۲۴ هزار و ۱۹۴ ریال تعیین شده است.

    وی افزود: تمهیدات لازم از جمله استقرار عوامل تشخیص و ذیحساب، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید و استانداردسازی باسکول و لوازم آزمایشگاهی صورت گرفته است.

    نوبخت اظهارکرد: خرید دانه‌های روغنی در سال زراعی جاری تنها از طریق سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود و خرید محوصلات کشاورزانی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده باشند از سوی اداره غله امکان‌پذیر نمی‌باشد.

    حسن قبادی ، فرماندار بیله‌سوار مغان نیز به ایرنا گفت: امسال پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول سویا اختصاص یافته بود که پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن سویا برداشت شود.

    وی گفت: سه مرکز خرید با نظارت اداره غله و خدمات بازرگانی در شهرستان بیله‌سوار سویای کشاورزان را خریداری خواهند کرد و این روند تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

    بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل قرار دارد ، این شهرستان به همراه پارس‌آباد مغان قطب تولید سویا در استان و کشور بوده و حدود ۹۰ درصد محصول سویای استان در این مناطق تولید می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *