×
×

خرید گندم به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید

  • کد نوشته: 479577
  • ۲۲ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار ۴۵ هزار میلیارد تومان از بهای گندم معادل ۷۹ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۴ میلیون و ۹۰۰هزار تن گندم با […]

    خرید گندم به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید
  • رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار ۴۵ هزار میلیارد تومان از بهای گندم معادل ۷۹ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۴ میلیون و ۹۰۰هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۲۲ تا ۲۳ درصد رشد داشته است.

    به گفته او، تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان از بهای گندم پرداخت و ۱۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده است.

    هاشمی می گوید: گرچه برآورد می شد که میزان خرید به ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد، اما طی ۱۰ روز اخیر روند تحویل گندم به مراکز دولتی کند شده است.

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: هر چقدر تاخیر در روند پرداخت مطالبات افزایش یابد، میزان واردات بیشتر می شود چرا که گندم‌تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور خواهد شد.

    طبق وعده ها قرار بود تا دوشنبه هفته گذشته ۱۸هزار میلیارد تومان از منابع بانک کشاورزی به حساب بازرگانی دولتی پرداخت شود که متاسفانه تنها ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شد که این امر منجر به نارضایتی کشاورزان و روند کند تحویل گندم به مراکز دولتی شده است.

    بنابر پیش بینی رئیس بنیاد ملی گندمکاران امسال تولید گندم به بالای ۱۰ میلیون تن و خرید ۶ تا ۶.۵ میلیون می رسد که حال با تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران و بازشدن پای دلالان به چرخه خرید به سبب جایگزینی با خوراک دام و طیور و احتکار، میزان واردات افزایش می یابد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *