×
×

خرید ۱۸ هزار تن خرمای «استعمران» از نخل‌داران

  • کد نوشته: 475389
  • ۱۰ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «قاسم عرب» افزود: این میزان خرید در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید کنندگان محصولات کشاورزی و با هدف جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان است، به نحوی که با استفاده از تجارب خرید محصول در سال های گذشته، بیشترین اثرگذاری را در حمایت از تولیدکنندگان به همراه داشته […]

    خرید ۱۸ هزار تن خرمای «استعمران» از نخل‌داران
  • به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «قاسم عرب» افزود: این میزان خرید در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید کنندگان محصولات کشاورزی و با هدف جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان است، به نحوی که با استفاده از تجارب خرید محصول در سال های گذشته، بیشترین اثرگذاری را در حمایت از تولیدکنندگان به همراه داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۲ مرکز خرید در شهرستان‌های اهواز، کارون، هندیجان، رامشیر، ماهشهر، دشت آزادگان، حمیدیه، شادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان، کار خرید و ذخیره‌سازی بیش از ۱۸ هزار تن خرما به ارزش بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال را انجام می دهند.

    معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: زمان خرید بر اساس دستورالعمل از ۲۳ شهریورماه تا ۵ آذرماه ۱۴۰۰ است.

    به گزارش ایرنا، برآورد تولید خرما جهان سالانه حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن در یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار نخلستان با متوسط عملکردی ۶ ‌هزار و ۸۳۴ کیلوگرم است که مصر، ایران، عربستان، امارات، پاکستان، الجزایر، عراق، سودان، عمان و لیبی ۱۰ تولیدکننده برتر خرما در جهان به شمار می روند و در این بین مصر بیشترین میزان تولید و الجزایر بیشترین سطح زیر کشت خرما را دارد.

    ایران نیز سالانه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع خرما را در سطح  ۲۰۳ هزار و ۷۶۳ هکتار نخلستان تولید می کند.

    طبق آمارها متوسط سرانه مصرف جهانی خرما بیش از یک کیلوگرم برآورد می شود که البته این شاخص در عربستان ۳۴ کیلوگرم و در ایران بین هفت تا ۱۰ کیلوگرم است.

    خرما استعمران عمدتا در خوزستان و شهرهای جنوبی ایران کاشته می شود. این خرما دارای قند بسیار بالایی است و از شیرین ترین نوع خرماها محسوب می شود. میزان قند آن بالای ۷۵ درصد است.

    زمان برداشت خرمای استعمران از اوایل شهریور تا اوایل مهرماه است. این محصول جزء خرماهای عمده صادراتی است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *