×
×

درمان خانگی تنبلی روده‌ها

  • کد نوشته: 2847
  • ۳۱ تیر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، درمان‌کردن یبوست مزمن، کار ساده‌ای نیست، اما به گفته پژوهشگران، با کمک برخی از داروهای خانگی، می‌توانید این بیماری را زودتر درمان کنید. دانه کنجد به جای استفاده از روغن کرچک یا خالی‌کردن شیشه روغن زیتون روی سالادتان، به غذایتان کنجد اضافه کنید. متخصصان […]

  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، درمان‌کردن یبوست مزمن، کار ساده‌ای نیست، اما به گفته پژوهشگران، با کمک برخی از داروهای خانگی، می‌توانید این بیماری را زودتر درمان کنید.

    دانه کنجد
    به جای استفاده از روغن کرچک یا خالی‌کردن شیشه روغن زیتون روی سالادتان، به غذایتان کنجد اضافه کنید. متخصصان می‌گویند، دانه کنجد، یکی از بهترین محصولات برای خلاص‌شدن از یبوست است و می‌تواند آرامش را به روده‌های شما برگرداند. شما می‌توانید کنجد را همراه غذاهایتان طبخ کنید یا اینکه آن را مثل یک هله‌هوله محبوب، روی میز کارتان بگذارید و گاه و بیگاه میل کنید.

    سبزیجات
    شاید تنبلی روده‌های شما ناشی از تامین‌نشدن نیاز بدنتان به فیبر باشد. شما روزانه باید ۲۰ تا ۳۵گرم فیبر مصرف کنید و اگر برای تامین این نیاز سراغ غلات سبوس‌دار، لوبیا، عدس، بلغور، جودوسر، بادام، جو و سبزیجات برگ سبز نروید، نمی‌توانید امید زیادی به رهاشدن از یبوست مزمن داشته باشید.

    چای نعنا یا زنجبیل
    اگر یبوست شما با خوردن یک کاسه بزرگ سالاد در روز هم برطرف نمی‌شود، باید نوشیدنی‌های ضدیبوست را هم مصرف کنید. نعناع و زنجبیل دو داروی خانگی ثابت شده برای کاهش بسیاری از مشکلات گوارشی هستند. نعناع حاوی «مونولول» است که دارای اثر ضداسپاسم دارد و عضلات دستگاه گوارش را شل می‌کند. زنجبیل هم باعث ایجاد گرمای بیشتر در داخل بدن می‌شود. گیاه‌خواران می‌گویند، خوردن زنجبیل می‌تواند سرعت هضم غذا را بالا ببرد و اگر با آب گرم یا به شکل دمنوش مصرف شود، تاثیر بیشتری بر بهبود وضعیت شما دارد.

    کره بادام‌زمینی
    تنها فیبر نیست که به وضعیت روده‌های شما سروسامان می‌دهد. برای خلاص‌شدن از یبوست و بهبود وضعیت گوارشی‌تان، به مصرف چربی‌های سالم هم نیازمندید. درست است که روغن زیتون، در این شرایط می‌تواند به بهبود حال شما کمک کند، اما می‌توانید سراغ خوراکی‌های چرب دیگری مثل کره‌ بادام‌زمینی هم بروید یا اینکه در روز، میزان بیشتری از مغزها را میل کنید.

    آب‌لیمو
    اگر صبحتان را با یک لیوان آب ولرم که درون آن آب‌لیموی تازه ریخته‌اید شروع کنید نه تنها ویتامینc بیشتری به بدنتان می‌رسانید و سموم بدنتان را دفع می‌کنید، بلکه احتمال دچارشدن به یبوست را هم کاهش می‌دهید. نوشیدن آب‌میوه‌های طبیعی و تازه، احتمال دچارشدن به یبوست را کم می‌کند و به گفته محققان، آب‌لیموی تازه تاثیر بیشتری بر رهاشدن از این مشکل دارد.

    قهوه
    تصور نکنید مصرف کافئین روده‌ها را کم‌کار می‌کند. شما با خوردن قهوه، می‌توانید روده‌هایتان را تحریک کرده و آن‌ها را به دفع، وادار کنید. البته از آنجا که قهوه مدر است، باید در طول روز آب بیشتری مصرف کنید تا بدنتان گرفتار کم‌آبی و عوارض ناشی از آن نشود.

    سلامت نیوز

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *