×
×

دریافت بیش از ۲۱ هزار فقره شکایت مردمی از گرانفروشی در فروش اجناس

  • کد نوشته: 4555
  • ۲۱ فروردین ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صنعت، از این تعداد شکایات، ۱۸ هزار و ۶۱۰ فقره (۸۶ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۹۱۰ فقره (۱۴ درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان، گوشت مرغ، میوه […]

  • به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صنعت، از این تعداد شکایات، ۱۸ هزار و ۶۱۰ فقره (۸۶ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۹۱۰ فقره (۱۴ درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان، گوشت مرغ، میوه و سبزی و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودرو‌های سبک است.

    در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۲ هزار و ۹۹۳ فقره (۶۰ درصد) تلفنی، ۵۸۶۵ فقره (۲۷ درصد) حضوری و ۲۶۷۱ فقره (۱۳ درصد) کتبی بوده است.

    از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶۱۸۴ فقره (۲۹ درصد) متخلف و ۷۱۱۵ فقره (۳۳ درصد) غیر متخلف شناخته شده اند و۸۲۳۰ فقره (۳۸ درصد) تحت بررسی می‌باشند.

    از کل شکایات دریافتی طی اسفند ماه سال ۹۷، برابر ۶۲ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۸ درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند.

    از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌اند ۴۹۱ فقره (۸ درصد) با برآورد ارزش ۴.۶ میلیارد ریال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *