×
×

دغدغه‌ای برای تامین میوه شب عید نداریم

  • کد نوشته: 477323
  • ۱۰ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از صدا و سیما، سیدجواد ساداتی نژاد در ادامه برنامه «نگاه یک» با اشاره به اینکه در طول پنج سال گذشته تاکنون تاکنون هیچ سالی میزان ذخیره میوه‌ها به اندازه اکنون نبوده است، افزود: یکی از اتفاقاتی که در دولت سیزدهم افتاد این بود که ذخایر […]

    دغدغه‌ای برای تامین میوه شب عید نداریم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از صدا و سیما، سیدجواد ساداتی نژاد در ادامه برنامه «نگاه یک» با اشاره به اینکه در طول پنج سال گذشته تاکنون تاکنون هیچ سالی میزان ذخیره میوه‌ها به اندازه اکنون نبوده است، افزود: یکی از اتفاقاتی که در دولت سیزدهم افتاد این بود که ذخایر را تقویت کردیم.

    وی با بیان اینکه در عید امسال توزیع هوشمند میوه را خواهیم داشت، اضافه کرد:‌ تلاش می‌کنیم تا ۵۰ درصد میوه را به صورت هوشمند توزیع کنیم.

    ساداتی نژاد با اشاره به اینکه درنیمی از استان‌های کشور، توزیع هوشمند انجام می‌شود، گفت:‌ در بحث برنج نیز شرکت بازرگانی دولتی حدود صدهزار تن برنج خارجی را وارد بازار خواهد کرد.

    وزیر جهاد کشاورزی افزود: به علت خشکسالی که داشتیم و به علت افزایش تقاضا در برنج ایرانی افزایش قیمت داشتیم، اما در سال آینده امیدواریم در این زمینه وضع خوبی داشته باشیم.

    وی گفت: با توزیع هوشمند برنج خارجی، از اواخر این هفته یا هفته آینده، مردم اثر این توزیع را خواهند دید.

    ساداتی نژاد افزود:‌ در حوزه گوشت هم تلاش می‌کنیم ثبات کاملی وجود داشته باشد و هموطنان دغدغه‌ای در حوزه مربوط به محصولات کشاورزی و غذا نداشته باشند.

    وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان گفت: نرخ تضمینی گندم ۷۵۰۰ تومان تعیین شده است و این نرخ توسط شورای قیمت گذاری که کشاورزان هم در آن عضویت دارند تعیین شده است.

    وی افزود:‌ امسال به علت خشکسالی و برای تامین ذخایر، بیش از هفت میلیون تن واردات گندم داشتیم و امیدواریم در سال آینده در بحث گندم شرایط خوبی را داشته باشیم.

    ساداتی نژاد با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی به سرمایه گذاری نیاز دارد از سرمایه گذاران خواست در حوزه صنایع تکمیلی و زنجیره ارزش به کشاورزان کشورمان کمک کنند.

    وزیر جهاد کشاورزی همچنین از همه کشاورزان تشکر کرد که غیرتمندانه برای تامین غذا و امنیت غذایی کشورمان تلاش می‌کنند و تولید کننده قدرت برای جمهوری اسلامی ایران هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *