×
×

دکتر نوردهر رکنی استاد برجسته صنعت گوشت کشور دارفانی را وداع گفت

  • کد نوشته: 479328
  • ۷ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • دکتر نوردهر رکنی استاد پیشکسوت و برجسته بهداشت مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به دیار باقی شتافت. به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از اگروفودنیوز، دکتر نوردهر رکنی استاد پیشکسوت و برجسته بهداشت مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفته و به دیدار […]

    دکتر نوردهر رکنی استاد برجسته صنعت گوشت کشور دارفانی را وداع گفت
  • دکتر نوردهر رکنی استاد پیشکسوت و برجسته بهداشت مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به دیار باقی شتافت.

    به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از اگروفودنیوز، دکتر نوردهر رکنی استاد پیشکسوت و برجسته بهداشت مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفته و به دیدار معبود شتافته است.

    وی دوره های ابتدایی و دبیرستان را در تهران گذرانده بود و پس از اخذ دیپلم متوسطه عازم کشور آلمان شده و در دانشکده دامپزشکی هانوفر مشغول تحصیل در رشته دامپزشکی شده بود. پس از اخذ درجه دکترای دامپزشکی به مدت سه سال در یکی از مجتمع‌های کشتارهای بازار مشترک اروپا به عنوان سربازرس بهداشتی گوشت مشغول به کار شد.

    دکتر رکنی در سال ۱۳۵۱ به ایران بازگشت و در گروه بهداشت و صنایع مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به عنوان مربی استخدام و مشغول به کار شد.

    وی پس از دو سال به عنوان بورسیه دولت فرانسه عازم “لیون” شد و در دانشکده دامپزشکی، دوره تخصصی بهداشت و صنایع گوشت را با موفقیت به پایان رساند. به موازات آن در دانشکده علوم دانشگاه “کلود برنارد” شهر لیون به تحصیل در دوره فوق لیسانس اکولوژی میکروبی پرداخت و موفق به دریافت مدرک (DEA ) در آن رشته گردید و در سال ۱۳۵۶ به ایران مراجعت کرده و به خدمت خود در دانشکده به عنوان استادیار و سپس دانشیار و بالاخره استاد ادامه داد. در سال ۱۳۸۶ پس از ۳۵ سال خدمت به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

    دکتر نوردهر رکنی اکثر فعالیت‌هایش در ارتباط با مطالعه، نوشتن کتاب و مقالات، آموزش و پژوهش بوده است. کارهای تحقیقاتی که انجام داده اکثراً علمی-کاربردی بوده و نتایج آن‌ها مورد استفاده عملی برای کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی و به طور کلی صنعت گوشت بوده است.

    از اولین سال های پس از انقلاب، با همکاری مستمر با موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی به تدوین استانداردهای مربوط به گوشت و فرآورده‌های گوشتی پرداخت و سعی کرد به این مسئله سر و سامانی داده شود و نتایج کارهای او و همکارانش در آن موسسه در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و همچنین تولیدکنندگان صادق و درستکار باشد.

    پیام دکتر محمد حسینی، بنیانگذار انجمن علوم و صنایع غذایی

    ایشان دانشمندی بی ادعا ،دوستی مهربان و پشتیبانی قوی برای انجمن بودند و سال‌ها بی ریا به یاری انجمن شتافتند. در همه اموری که با ایشان محول می شد به نحو مطلوبی انجام وظیفه می‌نمودند و در همه مراسم‌های انجمن حضور داشتند. عروح ملکوتی این دانشمند متعهد را به جامعه دانشگاهی بخصوص صنایع غذایی تسلیت عرض نموده و برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان صبر از درگاه ایزد منان آرزومندم.

    پیام مهندس جمال حسین زاده ظروفچی، دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران

    ضایعه درگذشت استاد پیشکسوت دکتر نوردهر رکنی را خدمت کلیه اساتید و همکارانم در صنعت فرآورده های گوشتی ایران تسلیت عرض می‌نمایم .
    اولین نسخه استاندارد ملی فرآورده‌های گوشتی در کشور با مشارکت و نظارت این استاد فرهیخته تهیه و تدوین شده است.
    روحش شاد.

    پایگاه خبری پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)، مصیبت وارده را به جامعه دامپزشکی و صنعت غذا کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *