×
×

دیم‌کاران ساوه با بارش مناسب به کشت پاییزه ترغیب شدند

  • کد نوشته: 475525
  • ۱۵ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • «حسن شریفی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بسیاری از دیم‌کاران ساوه به‌ دلیل حاکمیت خشکسالی در پاییز امسال از کشت منصرف شده بودند اما، بارندگی‌های اخیر بارقه امید را در دل بهره‌برداران کشاورزی کاشت. وی ادامه داد: از کشاورزان بخش نوبران درخواست می‌شود پس از اتمام بارش‌ها و به شرط […]

    دیم‌کاران ساوه با بارش مناسب به کشت پاییزه ترغیب شدند
  • «حسن شریفی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بسیاری از دیم‌کاران ساوه به‌ دلیل حاکمیت خشکسالی در پاییز امسال از کشت منصرف شده بودند اما، بارندگی‌های اخیر بارقه امید را در دل بهره‌برداران کشاورزی کاشت.

    وی ادامه داد: از کشاورزان بخش نوبران درخواست می‌شود پس از اتمام بارش‌ها و به شرط مساعد شدن هوا نسبت به کشت باقی‌مانده اراضی دیم خود اقدام کنند.

    وی بیان کرد: فرصت کشت در بخش مرکزی ساوه تا اوایل دی‌ماه است و کشاورزان در این بخش هم پس از مساعد شدن هوا برای کشت اراضی دیم می‌توانند اقدام کنند.

    رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه گفت: گندم، جو و کلزا  عمده اقلام پاییزه است که در این شهرستان کشت می‌شود و اگرچه زمان کشت کلزا گذشته اما ۲ رقم دیگر هنوز فرصت کشت دارند.

    وی در خصوص تاثیر بارش‌های اخیر بر محصول باغات انار ساوه نیز گفت: بخش اعظم محصول باغات انار ساوه برداشت شده است اما، مراحل برداشت در برخی مناطق عقب است که باید با سرعت بیشتری از سوی بهره‌برداران صورت بگیرد.

    شریفی اظهار داشت: بارش چشمگیری در ۲ روز اخیر در بخش جنوب غربی ساوه به خصوص در روستاهای حسن‌آباد، مرق، مرقکان و سیاله رخ داد و برخی مناطق شاهد جاری شدن سیلاب بود اما، تاکنون گزارشی از آسیب‌دیدگی احتمالی باغات و اراضی برداشت نشده این مناطق دریافت نشده است.

    وی گفت: باران سبب ترک‌خوردگی و خطی شدن  سردرختی انار می‌شود و امید است آن بخش از باغاتی که هنوز محصول آن‌ها برداشت نشده، دچار آسیب و خسارت نشوند.

    شهرستان ساوه دارای ۱۳۵ هزار هکتار سطوح باغی و زراعی از جمله ۱۲ هزار هکتار باغ انار مثمر با ظرفیت تولید سالانه تا سقف ۳۰۰ هزار تن محصول انار است.

    میزان بارش سالانه در شهرستان ساوه که اقلیمی گرم و خشک دارد به‌طور متوسط حدود ۲۱۶ میلیمتر است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *