×
×

رشد ۴ درصدی بخش کشاورزی دانش بنیان

  • کد نوشته: 480151
  • ۱۷ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در بحث تولید پروتئین قرمز با کمبود نهاده روبرو هستیم چرا که بنابر گفته پشتیبانی امور دام ۲۴ کشتی در لنگرگاه، ۱۴ کشتی در حال نزدیک شدن به بنادر و […]

    رشد ۴ درصدی بخش کشاورزی دانش بنیان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در بحث تولید پروتئین قرمز با کمبود نهاده روبرو هستیم چرا که بنابر گفته پشتیبانی امور دام ۲۴ کشتی در لنگرگاه، ۱۴ کشتی در حال نزدیک شدن به بنادر و ۲۰ کشتی در حال بارگیری است که باید چاره اندیشی شود.

    به گفته او، در برنامه هفتم مفتخر هستیم که می توانیم به نقطه مطلوب برسیم و نگاهمان به آینده کشور باشد.

    عسگری می‌گوید: بیش از ۵۰۰ میلیون جمعیت پیرامونی علاقه مند به محصولات ما از لحاظ دوره کارنت و ارگانیگ بودن هستند که نباید این فرصت را از دست دهیم، هر چند حوزه تولید با چالش هایی مواجه هستند که باید رفع شود.

    رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: در حوزه دانش بنیان کل مجموعه بخش کشاورزی رشد ۴ درصد دارد، لذا باید اقدامی شود تا ظرفیت های علمی پای کار آیند.

    به گفته او، سیستمی که تولید انجام می دهد، اگر از نگاه مادی و مالی توجه نکنیم، این موضوع در روند تولید و توسعه اثر‌گذار خواهد بود. لذا طرح ۲ فوریتی افزایش حقوق کارمندان وزارتخانه جهاد و سازمان های متولی را داریم تا با تولید علم بتوانیم تکنولوژی صادر کنیم.

    عسگری گفت: مجموعه ای که ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان را مدیریت کرده، حتما باید دیده شود، در این راستا حقوق و مزایا باید به گونه ای باشد که شرمنده خانواده خود نباشند. این مقام مسئول با تاکید بر به روز رسانی قوانین و مقررات با اولویت غذای سالم مردم‌گفت: در بحث حوزه کاری دامپزشکی پست های قرنطینه ای حتما باید تقویت شود.

    رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بحث حذف بوروکراسی اداری باید در دستور کار باشد تا امنیت سرمایه گذاری در تولید پروتئین سفید و قرمز ایجاد شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *