×
×

رشد ۵۶ درصدی مصرف گندم صنف و صنعت در سال ۱۴۰۰

  • کد نوشته: 479228
  • ۳۰ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیرکل هماهنگی بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان مصرف گندم در بخش مصارف صنف و صنعت در سال گذشته از رشد تصاعدی برخوردار بود و به یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۳۱ تن در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حجت […]

    رشد ۵۶ درصدی مصرف گندم صنف و صنعت در سال ۱۴۰۰
  • مدیرکل هماهنگی بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان مصرف گندم در بخش مصارف صنف و صنعت در سال گذشته از رشد تصاعدی برخوردار بود و به یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۳۱ تن در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حجت براتعلی اظهار داشت: میزان مصرف گندم صنف و صنعت که در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ از رشد ۱۳ درصدی برخوردار بود، در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ به یک‌باره ۵۶.۵ درصد افزایش یافت که مهم‌ترین علت آن، عدم اصلاح نرخ فروش گندم در این بخش و تأمین کل نیاز این محصول استراتژیک توسط دولت بوده است.

    مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: کل میزان فروش گندم کشور در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱ میلیون و ۱۱۱ هزار تن بوده که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تن رسید و از رشد معقول ۶ درصدی برخوردار بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *