×
×

رعایت الگوی کشت راهکار برون رفت از مشکل کم آبی در همدان است

  • کد نوشته: 473066
  • ۲۹ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • «احمد قدیمی» روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین ارتباط رعایت الگوی کشت به عنوان مهم‌ترین برنامه در زمینه کاهش مشکلات ناشی از کم آبی سال زراعی جاری در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار دارد. وی اظهار داشت: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و با توجه به کاهش بارندگی ها […]

    رعایت الگوی کشت راهکار برون رفت از مشکل کم آبی در همدان است
  • «احمد قدیمی» روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین ارتباط رعایت الگوی کشت به عنوان مهم‌ترین برنامه در زمینه کاهش مشکلات ناشی از کم آبی سال زراعی جاری در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار دارد.

    وی اظهار داشت: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و با توجه به کاهش بارندگی ها و در راستای رعایت الگوی کشت، برنامه و طرح هایی دراین زمینه برای اجرا برنامه ریزی شده است.

    رییس جهاد کشاورزی شهرستان همدان تاکید کرد: ۱۹ هزار و ۱۶۹ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان همدان به سیستم‌های نوین آبیاری و کم فشار مجهز شده و اجرای این طرح در ۵۷۰ هکتار دیگر نیز برای سال جاری برنامه ریزی شده است.

    وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت سیر در شهرستان همدان حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار، کلزا ۲۷۵ هکتار و گلرنگ ۱۹۰ هکتار است، گفت: در همینی زمینه کشاورزان این شهرستان به کشت محصولات کم آب بر مانند سیر، کلزا، گلرنگ و زعفران تشویق می شوند.

    رییس جهادکشاورزی شهرستان همدان با توصیه کشت محصولات مقاوم و دارای تحمل شرایط خشکسالی، افزود: افزایش بهره وری از منابع موجود در تولیدات محصولات زراعی مهم ترین مزیت رعایت الگوی کشت در حوزه اقتصاد کشاورزی است.

    قدیمی افزود: درهمین ارتباط طبقه بندی محصولات زراعی استان همدان به «راهبردی و منطقه ای» از دیگر برنامه های مهم سازمان جهادکشاورزی برای کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی و کم آبی است.

    وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح ها منجر به افزایش درآمد کشاورزان و در نهایت حفظ منابع و عوامل تولید و رونق اقتصادی در این بخش می شود، گفت: تنوع بخشی به ارقام و محصولات زراعی، بکارگیری دانش فنی جدید و انتقال آن به بهره برداران، رعایت تاریخ کشت، تهیه و ترویج ارقام مناسب از جمله طرح ها و برنامه های سازمان جهادکشاورزی برای رونق اقتصادی و افزایش درآمد کشاورزان است.

    سطح زیرکشت(اراضی زراعی و باغات) سالانه و دائمی شهرستان همدان ۸۶ هزار و ۱۹۳ هکتار است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *