×
×

روستاییان ساحل‌نشین بوشهر برای مشارکت در آبزی‌پروری حمایت می‌شوند

  • کد نوشته: 475531
  • ۱۵ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا ، اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از  احمد محمدی‌زاده در بررسی روند اجرای طرح‌های پرورش میگو استان بوشهر و شهرستان گناوه افزود: استان ساحلی بوشهر در عرصه پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است که طرح‌ها و برنامه‌هایی مهم در این […]

    روستاییان ساحل‌نشین بوشهر برای مشارکت در آبزی‌پروری حمایت می‌شوند
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا ، اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از  احمد محمدی‌زاده در بررسی روند اجرای طرح‌های پرورش میگو استان بوشهر و شهرستان گناوه افزود: استان ساحلی بوشهر در عرصه پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است که طرح‌ها و برنامه‌هایی مهم در این زمینه تدوین و عملیاتی شده است.

    وی،  توسعه پرورش آبزیان را  یکی از سیاست‌های مهم در عرصه سرمایه‌گذاری، درآمدزایی، اشتغال‌زایی و صادرات دانست و اظهار داشت: توسعه طرح‌های پرورش میگو و ماهی در روستاهای همجوار خلیج‌فارس در استان بوشهر ضروری است.

    استاندار بوشهر بیان کرد: اراضی ساحلی این استان به مردم روستاهای حاشیه خلیج فارس در این منطقه واگذار خواهد شد.

    وی گفت:  روستائیان ساحل‌نشین که با صید و صیادی امرار معاش می‌کنند در طرح‌های پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو مشارکت می‌کنند و مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

    محمدی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی بخشی از شهرک پرورش آبزیان رود شور بخش ریگ شهرستان گناوه تا پایان امسال بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های این شهرک در دستور کار قرار دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته،  اجرای طرح برق‌رسانی سرعت یافته و با توجه به پیشرفت کار بخشی از اراضی این سایت پرورش آبزیان که به سرمایه‌گذاران واگذار شده تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    وی زیرساخت‌های شهرک شیلاتی رودشور گناوه را شامل کانال‌های آبرسانی، زهکشی اراضی، جاده دسترسی و انتقال برق به مزارع پرورشی دانست و گفت: کانال انتقال آب از دریا به مزارع پرورش میگو در شهرک روند خوبی دارد و تلاش می‌شود علاوه بر تمرکز به واگذاری به روستاییان ساحل‌نشین، تعدادی از آنها وارد مدار بهره‌برداری شود.

    استاندار بوشهر ادامه داد: باتوجه به اینکه بخشی از اراضی شهرک پرورش آبزیان رودشور گناوه دارای معارض و ۱۲ مزرعه از این شهرک دارای مالکان شخصی و حکم قضایی است، مقرر شد این اراضی به مالکان برای پرورش میگو اختصاص یابد.

    وی افزود:  اراضی ساحلی در قطعه های کوچک به روستاییان برای پرورش آبزیان واگذار خواهد شد.

    محمدی زاده گفت: برای تبدیل اراضی روستایی همجوار و کنار دریا به مزارع پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو و واگذاری آنها به روستائیان و سرمایه‌گذاران، طرح‌هایی در دست بررسی و اجرا است.

     استان بوشهر با تولید سالانه ۳۰ هزار میگوی پرورشی قطب تولید پرورش آبزیان در کشور است.

    شهرستان گناوه دارای  سه سایت پرورش میگوی فعال در بندرریگ، رودشور جنوبی و حله است و شهرک شیلاتی رودشور شمالی بخش ریگ نیز در دست احداث است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *