×
×

روغن ارزان می‌شود؟

  • کد نوشته: 479807
  • ۹ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • در حالی که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) خبر داده قیمت انواع روغن خوراکی ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد، انجمن صنایع روغن نباتی اعلام کرده که کاهش قیمت روغن نباتی موجب زیان کارخانه‌ها می‌شود و اگر روغن خام ارزان نشود امکان کاهش قیمت روغن نباتی وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری علوم […]

    روغن ارزان می‌شود؟
  • در حالی که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) خبر داده قیمت انواع روغن خوراکی ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد، انجمن صنایع روغن نباتی اعلام کرده که کاهش قیمت روغن نباتی موجب زیان کارخانه‌ها می‌شود و اگر روغن خام ارزان نشود امکان کاهش قیمت روغن نباتی وجود ندارد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، هفته‌ گذشته مهدی برادران_ معاون وزیر صمت در بازدید از یکی از کارخانه‌های تولید روغن از کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن خوراکی در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد که  این کاهش در مرحله اولیه است و در مراحل بعدی باز هم کاهش قیمت اعمال خواهد شد.

    وی همچنین اضافه کرد که این کاهش قیمت به دنبال برنامه دولت برای کاهش تعرفه واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های روغن اعمال می‌شود و هدف از این کار حمایت از مردم و مصرف کنندگان خواهد بود. همچنین همه کارخانه‌ها ملزم به کاهش قیمت هستند و با هر واحدی که از این دستورالعمل پیروی نکند، برخورد خواهد شد.

    در واکنش به این موضوع انجمن صنایع روغن نباتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کاهش قیمت روغن نباتی با شرایط فعلی برای کارخانه‌ها مقدور نیست و منجر به زیان کارخانه‌ها می شود.

    در اطلاعیه این انجمن آمده است که ضمن اعلام استقبال صنعت روغن نباتی از هرگونه تعدیل منطقی قیمت که منجر به بزرگ شدن سفره همه هموطنان شود، به منظور حفظ تعادل و جلوگیری از تنش در بازار روغن نباتی لازم است کالاهای فروش رفته در فروشگاه‌های سراسر کشور با قیمت های مصرف‌کننده مصوب قبلی تعیین تکلیف انجام و نسبت به تعیین‌ تکلیف قیمت‌های کالاهای ساخته شده موجود در انبارهای شرکت های پخش، عمده فروشی‌ها و کارخانه‌های تولیدی، تعیین تکلیف موجودی روغن خام کارخانجات تولیدی با قیمت های قبلی اعم از وارداتی و خریدهای داخلی، منطقی سازی قیمت‌های پایه ارزی روغن خام وارداتی توسط وزارت جهاد کشاورزی، تعیین تکلیف حقوق ورودی انواع روغن خام و کاهش قیمت روغن خام شرکت بازرگانی دولتی ایران به میزان نرخ دستوری دولت اقدامات لازم اقدام شود.

    همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که با توجه به بروز تنش احتمالی در بازار روغن نباتی پیشنهاد می شود کاهش قیمت بعد از تعیین تکلیف موارد مورد اشاره، از رسیدن محموله های جدید خریداری شده (با قیمت های پایین) به کشور، بعد از گذشت دو ماه و کارشناسی قیمت توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صورت یک مرحله ای انجام شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *