×
×

روند بهبود قیمت قارچ در بازار/ تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن رسید

  • کد نوشته: 6327
  • ۴ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار قارچ اظهار کرد: با توجه به خنک شدن هوا و افزایش مصرف قیمت قارچ در بازار افزایش یافته است. او متوسط قیمت هر کیلو قارچ درجه یک را ۱۴ هزار تومان اعلام […]

    روند بهبود قیمت قارچ در بازار/ تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن رسید
  • محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار قارچ اظهار کرد: با توجه به خنک شدن هوا و افزایش مصرف قیمت قارچ در بازار افزایش یافته است.

    او متوسط قیمت هر کیلو قارچ درجه یک را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: انجمن هر کیلو قارچ درجه ۲ را ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان و درجه سه را ۷ تا ۸ هزار تومان قیمت گذاری کرد و این امر بدان معناست که قیمت قارچ درجه ۲ نسبت به درجه یک ۲۰ درصد و قارچ درجه سه نسبت به درجه ۲ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر است.

    افشار درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ بیان کرد: با توجه به ایام اربعین و تعطیلی ۲۸ صفر مرز عراق بسته بود و هم اکنون به دلیل نا آرامی‌های عراق صادراتی به این کشور انجام نمی‌شود که در صورت از بین رفتن این نا آرامی‌ها به سبب خنکی هوا پیش بینی می‌شود که صادرات روزانه به این کشور به ۲۰ تن برسد.



    این مقام مسئول درباره آینده بازار قارچ گفت: با توجه به ازدیاد تولید و مصرف در فصل سرما پیش بینی می‌شود که در صورت از سرگیری مجدد صادرات قارچ به عراق قیمت به بالای ۱۵ هزار تومان برسد.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی تولید روزانه قارچ در کشور را ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن اعلام کرد و افزود: طبق روال همه ساله در ماه‌های آتی به سبب کاهش تولید سبزی و ازدیاد مصرف قارچ تولید این محصول افزایش خواهد یافت.

    او مجموع صادرات قارچ در ۶ ماه نخست سال را ۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: با باز شدن مرز عراق و رفع موانع صادراتی پیش بینی می‌شود که مجموع صادرات قارچ به بازار‌های هدف به ۲۰ هزار تن برسد.

    به گفته افشار در شرایط کنونی صادرات طبق روال به کشور‌های حوزه خلیج فارس در حال انجام است، اما همچنان به بازار روسیه توفیقی نداشته‌ایم.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه روابط اتحادیه اروپا و روسیه درخصوص اوکراین با مشکلاتی روبه رو است از این رو هیئتی به روسیه فرستادیم چرا که رقیب ما در روسیه تنها لهستان است که به سبب روابط نامناسب اتحادیه اروپا و روسیه در خصوص اوکراین پیش بینی می‌شود که بتوانیم توفیقی برای صادرات در این بازار به دست آوریم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *