×
×

رژیم غذایی برای کاهش چربی‌ شکمی

  • کد نوشته: 476354
  • ۱۴ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از روزنامه خراسان ، چاقی برای هیچ کس و در هیچ سنی خوب نیست و اگر مدت زیادی وزن اضافه داشته باشید به مرور به بیماری‌های مزمن مبتلا می‌شوید، بنابراین بهتر است از ابتدا مراقب حتی چند کیلوگرم اضافه وزن خود باشید. در ادامه به بررسی این که چرا چاقی […]

    رژیم غذایی برای کاهش چربی‌ شکمی
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از روزنامه خراسان ، چاقی برای هیچ کس و در هیچ سنی خوب نیست و اگر مدت زیادی وزن اضافه داشته باشید به مرور به بیماری‌های مزمن مبتلا می‌شوید، بنابراین بهتر است از ابتدا مراقب حتی چند کیلوگرم اضافه وزن خود باشید. در ادامه به بررسی این که چرا چاقی شکمی خطرناک است و چگونه از آن پیشگیری کنیم، می‌پردازیم:

    چرا چربی شکمی خطرناک است؟
    متخصصان حوزه سلامت می‌گویند چربی که در حفره شکمی ذخیره می‌شود، برای سلامت بسیار خطرناک است. چنان‌چه «تریستا بست »، متخصص تغذیه در آمریکا می‌گوید: «چربی احشایی به چندین دلیل برای سلامت خطرناک به شمار می‌آید. چون این چربی بر قلب و دیگر اندام‌های حیاتی فشار وارد می کند و سبب بروز بیماری‌های مزمن می‌شود .»


    مواد غذایی مفید برای کاهش چربی شکمی
    زیره سبز
    برای کاهش توده چربی احشایی اضافه کردن زیره سبز را به برنامه غذایی خود در نظر داشته باشید. استفاده مداوم و طولانی مدت از زیره سبز با تنظیم انسولین بدن، به کاهش رسوبات چربی در سراسر بدن کمک می کند.


    غذا‌های تخمیر شده
    غذا‌های تخمیر شده برای کاهش توده‌های چربی بدن مفید است .
    گنجاندن مواد غذایی تخمیر شده مانند ماست، کفیر و کلم ترش تأثیر مثبتی بر گوارش و تنظیم وزن و توده چربی شکم دارد.


    ماهی چرب
    ماهی، غنی از اسید‌های چرب امگا۳ است که به از بین بردن چربی‌های احشایی خطرناک کمک می‌کند.


    سبزی‌های برگ تیره
    اسفناج و کلم پیچ برای افزودن فیبر و مواد غذایی ضروری به رژیم غذایی عالی است زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا از چربی‌های احشایی خلاص شوید. این سبزیجات منابع غنی از کلسیم به شمار می‌رود. کلسیم یک ماده معدنی است که هورمون‌های ذخیره چربی را کاهش می دهد و با کاهش چربی احشایی در افراد چاق یا دارای اضافه وزن مرتبط است.


    چای سبز بنوشید
    چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده سالم است. این ماده حاوی کافئین و آنتی اکسیدان گلیات (EGCG) است که هر دو به نظر می رسد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. نوشیدن چای سبز همراه با ورزش کردن باعث افزایش آب شدن چربی شکم می‌شود.


    کاهش استرس
    استرس با تحریک غدد فوق کلیوی باعث آزاد شدن هورمون استرس (کورتیزول) می‌شود که آن هم باعث تولید چربی شکمی می‌شود. تحقیقات نشان می دهد که سطح بالای کورتیزول اشتها را افزایش می دهد و باعث ذخیره چربی شکمی می شود.


    پیشنهاد برای رژیم کاهش چربی در زمستان سوپ و آش های گرم که از حبوبات مغذی تهیه می شود،وعده های غذایی خوبی برای این فصل هستند. در این فصل بهتر است از میوه هایی که مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کنند، بیشتر استفاده کنید. حبوبات و مغزها برای تامین ویتامین B و … مناسب است. یکی از مشکلات شایع در فصل زمستان دهیدراته شدن( کم آبی) بدن است. بنابراین به طور منظم و متناسب با نیاز بدن آب بنوشید. هنگامی که آب بدن به میزان کافی باشد، سلول‌ها مواد مغذی را بهتر جذب می کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *