×
×

ریشه کن شدن ۵ بیماری دامی تا ۲ سال آینده

  • کد نوشته: 480149
  • ۱۷ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آقا میری رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در دولت سیزدهم دو وظیفه قانونی مهم، نظام دامپروری و افزایش بهره وری به بخش خصوصی واگذار شده است؛ بر این اساس ۹۰ درصد از وظایفی که باید به بخش خصوصی واگذار می‌شد، […]

    ریشه کن شدن ۵ بیماری دامی تا ۲ سال آینده
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آقا میری رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در دولت سیزدهم دو وظیفه قانونی مهم، نظام دامپروری و افزایش بهره وری به بخش خصوصی واگذار شده است؛ بر این اساس ۹۰ درصد از وظایفی که باید به بخش خصوصی واگذار می‌شد، انجام شده است.

    به گفته او، تمام خدمات حوزه دامپزشکی الکترونیکی بر روی سایت اینترنتی ارائه خواهد شد و تمام احتیاجات مردم در حوزه مجوز‌ها در کمترین زمان ارائه خواهد شد.

    آقامیری می‌گوید: میزان دستمزد‌ها در سازمان دامپزشکی پایین است به طوریکه برخی از همکاران ما هفت میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرد که لازم است به معیشت آن‌ها توجه شود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امنیت بهداشتی غذا در کشور بسیار مهم و سلامت حتی از قیمت آن حائز اهمیت‌تر است.

    بنابر گفته او، در بخش تحقیقات نیاز به نیروی تحقیقاتی بیشتری داریم، این در حالی است که در جذب نیروی امریه نیز با کمبود مواجه هستیم و تعداد پرسنل با توجه به افزایش جمعیت کشور بیشتر نشده است.

    رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امروز با کار جهادی ۵ بیماری شامل آبله، تب برفکی، پی پی آر، هاری و شاربن تا ۲ سال آینده با فعالیت جهادی ریشه کن می‌شود.

    آقا میری می‌گوید: نگاه به واردات در خرید واکسن‌های دامپزشکی به سمت واردات است به طوری که ۷۰ درصد واکسن‌های طیور وارداتی است؛ دردولت سیزدهم به دنبال آن هستیم که به خودکفایی و افزایش خودکفایی در حوزه تولید واکسن طیور برسم و رقم واردات این واکسن طیور را به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم.

    آقا میری همچنین با اشاره به لزوم اصلاح قانون سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به تغییرات علم و فناوری بعد از ۵۰ سال باید الحاقیه‌ای به این قانون برای ارتقا بهداشت جامعه انجام شود که در دستور کار قرار گرفته است.

    این مقام مسئول با تاکید بر ارتباط با کشور‌ها برای صادرت محصولات دام و طیور گفت: به همه کشور‌ها اعلام کردیم که در حوزه دامپزشکی همکاری و مراودات تجاری داشته باشیم؛ درب‌های ایران در این زمینه بر روی همه کشور‌ها باز است و به غیر از رژیم صهیونیستی به همه کشور‌ها نامه برای همکاری زده شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *