×
×

زور مرغداران به اتحاد فروشندگان چربید / مرغ خیال ارزانی ندارد

  • کد نوشته: 4016
  • ۹ دی ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • در چند وقت اخیر به دلیل افزایش قیمت خوراک دام و هزینه‌های نگهداری مرغ، قیمت تمام شده این محصول خوراکی که با کاهش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه جزو معدود محصولات پروتئینی سفره ایرانی‌ها قرار گرفته، روند صعودی قابل ملاحظه‌ای به خود گرفته و حتی طرح‌های دولتی برای عرضه مرغ منجمد تأثیر چندانی در بازار […]

  • در چند وقت اخیر به دلیل افزایش قیمت خوراک دام و هزینه‌های نگهداری مرغ، قیمت تمام شده این محصول خوراکی که با کاهش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه جزو معدود محصولات پروتئینی سفره ایرانی‌ها قرار گرفته، روند صعودی قابل ملاحظه‌ای به خود گرفته و حتی طرح‌های دولتی برای عرضه مرغ منجمد تأثیر چندانی در بازار نداشته است و به نظر می‌رسد صنف فروشندگان خود دست به کار شده‌اند.

    روز گذشته رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی به اعضای خود سفارش کرده که مرغ زنده را بیش از کیلویی ۸۷۰۰ تومان خریداری نکنند اما طبق شنیده‌ها، مرغداران و پرورش دهندگان مرغ هیچ توجهی به این اقدام فروشندگان سطح شهر نکرده و هر کیلو مرغ زنده را به نرخ بیش از ۹ هزار تومان عرضه کرده‌اند.

    در این رابطه مهدی یوسف‌خانی – رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی – به ایسنا گفت: به اعضای اتحادیه برای کنترل قیمت و شناسایی افراد گران‌فروش پیشنهاد شد تا هر کیلوگرم مرغ زنده را به قیمت بیش از ۸۷۰۰ تومان خریداری نکنند اما این موضوع به دلیل عدم همراهی پرورش دهندگان مرغ اجرایی نشد و هر کیلو مرغ زنده شب گذشته به قیمت ۹۵۰۰ تومان درب مرغداری عرضه شد.

    وی ادامه داد: مرغ زنده که به قیمت ۹۵۰۰ تومان خریداری شده با سود بسیار اندک کشتارگاه و شرکت‌های پخش با قیمت کیلویی ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان در اختیار فروشندگان سطح شهر قرار گرفته و با تعیین سود یک هزار تومانی به قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان به مصرف‌کننده نهایی عرضه شده است.

    یوسف‌خانی در پاسخ به این سؤال که اگر قیمت مرغ زنده ۸۷۰۰ تومان تعیین شود، قیمت نهایی گوشت مرغ برای مصرف‌کننده کیلویی چقدر خواهد بود، گفت: اگر هر کیلو مرغ زنده به قیمت ۸۷۰۰ تومان خریداری شود، قیمت مرغ تازه گرم برای مصرف‌کننده ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

    رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تأکید کرد: اگر فروشندگان از خرید مرغ زنده امتناع کنند بازار با کمبود در عرضه مواجه خواهد شد و این موضوع گرانی بیشتری را به بازار مرغ تزریق خواهد کرد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *