×
×

سایه رکود بر بازار برنج

  • کد نوشته: 480409
  • ۱۵ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد مختاریانی در تشریح آخرین وضعیت بازار برنج ایرانی و خارجی گفت: بازار برنج در رکود است و قیمت‌ها نیز در حداقل ممکن است. زیرا امسال در برنج ایرانی سطح زیرکشت خوبی داشتیم، برداشت خوبی انجام شد و کیفیت هم مناسب بود. […]

    سایه رکود بر بازار برنج
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد مختاریانی در تشریح آخرین وضعیت بازار برنج ایرانی و خارجی گفت: بازار برنج در رکود است و قیمت‌ها نیز در حداقل ممکن است. زیرا امسال در برنج ایرانی سطح زیرکشت خوبی داشتیم، برداشت خوبی انجام شد و کیفیت هم مناسب بود.

    وی ادامه داد: سال گذشته با کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی برنج و همچنین ممنوعیت واردات برنج خارجی مواجه بودیم که همه این موارد باعث شده بود قیمت‌ها ابتدای فصل بالا برود. اما حالا یک سال را پشت سر گذاشته‌ایم و با تورم در دستمزد و هزینه‌های کشاورزان، همین که قیمت‌ها بالا نرفته و از سال گذشته کمتر است نشان می‌دهد قیمت‌ها صعودی نخواهد شد.

    این فعال حوزه برنج در پاسخ به این سوال که آیا رکود بازار به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در برنج نیست؟ گفت: این موضوع هم می‌تواند باشد، ولی توان خرید مربوط به یک بازه خاصی نمی‌شود در حالی که رکود بازار برنج چند ماه است که اتفاق افتاده و علت آن نیز ورود بار جدید به بازار است. در حقیقت بار زیاد شده و برنج کشت دوم نیز به زودی اضافه خواهد شد.

    مختاریانی در ادامه گفت: قیمت برنج درجه یک ایرانی در سطح عرضه باید کیلویی ۱۲۵ هزار تومان باشد. قیمت برنج درجه یک خارجی نیز در سطح عرضه کمتر از ۴۰ هزار تومان است.

    این فعال اقتصادی با بیان اینکه قیمت برنج خارجی هم کاهشی بوده، زیرا برداشت‌های خوبی در دنیا انجام شده، اظهار کرد: امسال التهابی در بازار برنج نخواهیم داشت. قیمت برنج خارجی احتمالا باز هم کاهشی خواهد شد و برنج ایرانی نیز افزایش قیمتی نخواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *