×
×

سطح مبارزه علیه ملخ بومی به ۲۲۰ هزار هکتار رسید

  • کد نوشته: 479251
  • ۱ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: مبارزه علیه ملخ بومی که عمدتا مراکشی هستند به ۲۲۰ هزار هکتار رسید. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید معین گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فروردین ۲۲۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ های بومی […]

    سطح مبارزه علیه ملخ بومی به ۲۲۰ هزار هکتار رسید
  • مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: مبارزه علیه ملخ بومی که عمدتا مراکشی هستند به ۲۲۰ هزار هکتار رسید.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید معین گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فروردین ۲۲۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ های بومی در ۱۸ استان کشور صورت گرفته است.

    به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ های بومی حداکثر به ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار برسد.

    معین می گوید: ۷۰ تا ۷۵ درصد مبارزه ملخ های بومی مربوط با ملخ مراکشی و مابقی سایر گونه های ملخ است.

    مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: در تهران سطحی معادل ۲ هزار هکتار مبارزه با انواع ملخ به ویژه ملخ مراکشی صورت گرفته و هم اکنون مشکلی در این زمینه نداریم.

    ملخ های مراکشی از گیاهان مرتعی، سپس زراعی و باغی تغذیه می‌کند که به دلیل ضعیف شدن پوشش گیاهی در مرتع کشور و حرکت این آفت به سمت اراضی زراعی و باغی، حساسیت برای مبارزه با آن بیشتر از سال‌های قبل است. 

    طبق آمار اعلامی سازمان حفظ نباتات، پارسال در سطح ۱۷۶ هزار هکتار مبارزه صورت گرفته که امسال حداکثر سطح مبارزه به ۲۵۰ هزار هکتار می رسد.

    طبق گفته مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی، مبارزه علیه ملخ های بومی تا اواخر تیر و اوایل مرداد در مناطق سردسیر استان ها ادامه دارد و در مناطق معتدل و گرم به پایان رسیده که با توجه به تامین سموم و آفت کش به میزان کافی، مبارزه به لحاظ کیفی طی ۱۰ سال گذشته بی نظیر بوده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *