×
×

سودجویی از دلار ۴۲۰۰ تومانی، عامل گرانی مرغ!

  • کد نوشته: 2444
  • ۸ اردیبهشت ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • محمدعلی کمالی سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با تامین گوشت مرغ مورد نیاز با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در فروردین‌ امسال ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است و نگرانی جهت تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد. وی در مورد قیمت گوشت […]

  • محمدعلی کمالی سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با تامین گوشت مرغ مورد نیاز با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در فروردین‌ امسال ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است و نگرانی جهت تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

    وی در مورد قیمت گوشت مرغ نیز گفت: قیمت گوشت مرغ در حال کاهش است و هر کیلوگرم مرغ زنده به صورت غیرنقدی و نقدی به ترتیب ۵۰۵۰ و ۴۹۰۰ تومان است. این در حالی است که هر کیلوگرم مرغ زنده بدون احتساب سود برای مرغدار معادل ۵۹۲۳ تومان و با احتساب سود ۶۸۰۰ تومان می‌شود.

    رییس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی با اشاره به این‌که قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کننده معادل ۸۰۰۰ تومان و به صورت عمده فروشی ۷۱۵۰ تومان است، خاطر نشان کرد: مرغدار به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ ۱۰۰۰ تومان ضرر می‌کند، چرا که تولید بالایی وجود دارد و خرید ارزان‌تر است …

    کمالی سروستانی همچنین در پاسخ به این مساله که طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی ” قیمت خوراک مرغ افزایش نیافته است”، پس به چه دلیل قیمت گوشت مرغ گران شده است؟ اظهار کرد: تمام نهاده‌هایی که در بازار وجود دارد با دلار ۳۷۰۰ تومانی وارد شده است اما واردکنندگان براساس قیمت ۴۲۰۰ تومانی آن را به مرغداران می‌فروشند. همچنین سویایی که یک ماه قبل کیلویی ۱۸۰۰ تومان به مرغدار فروخته می‌شده به ۲۴۵۰ تومان رسیده است.

    رییس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی با تاکید بر این‌که هزینه‌های مرغداری ۳۵ درصد افزایش یافته است، گفت: هزینه و درآمد مرغداران در حال حاضر با یکدیگر همخوانی ندارد و با توجه به افزایش قیمت سویا، ذرت و دارو، با ادامه‌ این وضعیت مرغداران به مشکل خواهند خورد.

    وی ادامه داد: در گذشته فاصله قیمتی گوشت قرمز با گوشت مرغ دو تا ۲.۵ برابر بود اما در حال حاضر این فاصله قیمتی به شش برابر افزایش یافته است.

    کمالی سروستانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا در ماه مبارک رمضان شاهد تغییر قیمت گوشت مرغ خواهیم بود؟ اعلام کرد: با توجه به جوجه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت گوشت مرغ تا ماه مبارک رمضان تغییری نداشته باشد.

    گفتنی است با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان، تامین گوشت مرغ مورد نیاز بازار یکی از مسائل مهمی است که هرساله مدنظر قرار می گیرد. در سال جاری نیز جوجه ریزی جهت تامین نیاز مردم به میزان ۱۰۵ میلیون قطعه در فروردین ماه سال جاری صورت گرفته است و طبق اعلام اتحادیه مرغداران گوشتی نگرانی بابت این مسئله وجود ندارد و افزایش قیمت نیز پیش‌بینی نمی شود.
    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *