×
×

سوسیس و کالباس بدون مواد نگهدارنده استاندارد نیست

  • کد نوشته: 477354
  • ۱۱ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – براساس استاندارد ملی ایران به شماره ۲۳۰۳ هیچ تولیدکننده ای مجاز به تولید و فروش سوسیس و کالباس بدون دریافت نشان استاندارد نیست.  تولید سوسیس و کالباس مستلزم انجام فرایند‌هایی مانند بی استخوان نمودن گوشت، اختلاط مواد لازم در دستگاه کاتر و تهیه خمیر، پر کردن در […]

    سوسیس و کالباس بدون مواد نگهدارنده استاندارد نیست
  • به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – براساس استاندارد ملی ایران به شماره ۲۳۰۳ هیچ تولیدکننده ای مجاز به تولید و فروش سوسیس و کالباس بدون دریافت نشان استاندارد نیست. 

    تولید سوسیس و کالباس مستلزم انجام فرایند‌هایی مانند بی استخوان نمودن گوشت، اختلاط مواد لازم در دستگاه کاتر و تهیه خمیر، پر کردن در پوشش‌های مناسب، پخت در دستگاه مخصوص، سرد نمودن و کنترل کیفیت محصول است. 

    روی سوسیس و کالباس علاوه بر علامت استاندارد، درج نام و نشان تولید کننده، نوع و میزان گوشت، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، شرایط نگهداری، شماره پروانه ساخت و کد ده رقمی زیر نشان استاندارد اجباری است.

    عموم مردم می توانند کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد (درج شده بر روی محصول) را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک و از اعتبار  پروانه علامت استاندارد اطمینان حاصل و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت مراتب را به ادارات کل استاندارد استان‌ها، سامانه ۱۵۱۷ و یا پورتال سازمان به نشانی www.isiri.gov.ir اعلام کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *