×
×

شناسایی ۲ کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

  • کد نوشته: 3472
  • ۷ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • قاسم رضاییان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه، درباره وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: در برهه زمانی جدید یعنی از ابتدای مهر ماه دو کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شناسایی شده که مربوط به مرغ بومی بوده و به خوبی مراقبت و کنترل شد. وی با بیان این‌که […]

  • قاسم رضاییان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه، درباره وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: در برهه زمانی جدید یعنی از ابتدای مهر ماه دو کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شناسایی شده که مربوط به مرغ بومی بوده و به خوبی مراقبت و کنترل شد.

    وی با بیان این‌که در هیچ نقطه دیگر کشور کانونی از این بیماری گزارش نشده، یادآوری کرد: در طیور صنعتی نیز مشکلی نداشتیم و دو کانون شناسایی شده نیز صرفا طیور بومی بوده است.

    معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با اشاره به نزدیک شدن فصل مهاجرت پرندگان و افزایش احتمال ورود بیماری آنفلوآنزای از طریق پرندگان وحشی و از کشورهای اروپایی که درگیر بیماری هستند، افزود: پایش فعال تمام مناطق کشور ادامه دارد و در صورت وجود هرگونه مشکل، کنترل بیماری صورت خواهد گرفت.

    رضاییان‌زاده یکی از راه‌های مهم ورود بیماری آنفلوآنزای پرندگان به داخل کشور را قاچاق پرندگان زینتی دانست و خاطرنشان کرد: این پرندگان از طریق کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله هند یا از طریق ترکیه و عراق وارد کشور می‌شوند.

    وی با اشاره به هم‌مرز بودن کرمانشاه با عراق، این استان را از جمله مراکز در معرض خطر دانست که نیازمند مراقبت‌ و کنترل بیشتر است و افزود: خوشبختانه امسال تاکنون کانونی از این بیماری در کرمانشاه نداشتیم.
    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *