×
×

صادرات دام زنده آزاد شد/ جزییات مصوبات شورای قیمت گذاری

  • کد نوشته: 479801
  • ۹ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه یک هزار و سیصد و نود و نه به شماره ۱۸۰.۶۷۸۲۶ مورخ ۱۳۹۹.۹.۱۲ مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، در […]

    صادرات دام زنده آزاد شد/ جزییات مصوبات شورای قیمت گذاری
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه یک هزار و سیصد و نود و نه به شماره ۱۸۰.۶۷۸۲۶ مورخ ۱۳۹۹.۹.۱۲ مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حمایت از تولید کنندگان دام در مقابله با شرایط خشکسالی در سال ۱۴۰۱ در جلسه مورخ ۱۴۰۱.۳.۲۴ تصویب کرد.

    ۱) صارات دام زنده پرواری غیر مولد (قابل عرضه در بازار) بدون عوارض مترتب از سوی دولت، مجاز می‌باشد.

    تبصره (۱): سقف تعداد دام زنده پرواری برای صادرات و تعداد قابل عرضه در هر مرحله توسط معاونت امور تولیدات دامی و وزارت جهاد کشاورزی تعیین خواهد شد.

    تبصره (۲): صادرات گوشت قرمز در محدوده معادل وزنی تعداد دام زنده صادراتی مصوب بلامانع است.

    ۲) فرآیند اجرای صادرات به عهده معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

    تبصره: تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در امر صادرات دام زنده پرواری و یا گوشت قرمز در اولویت خواهند بود.

    ۳) وزارت جهاد کشاورزی مکلف است در راستای کاهش حاشیه بازار، نسبت به پیگیری لازم جهت تحویل غرفه در میادین میوه و تره بازار تهران و سایر مراکز عرضه مستقیم در استان‌ها اقدام نماید. به نحوی که اتحادیه‌ها و تشکل‌ها امکان عرضه مستقیم گوشت قرمز را داشته باشند.

    تبصره (۱): شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور موظف است مراکز عرضه مستقیم گوشت قرمز خود را در چارچوب ضوابط جاری در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهد.

    تبصره (۲): شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور موظف است در راستای حمایت از تولید، مراکز عرضه مستقیم گوشت قرمز متعلق به آن شرکت را به مدت دو ماه بدون دریافت اجاره بها، در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهد.

    ۴) صادرکنندگان موظفند به منظور مدیریت بازار داخلی گوشت قرمز، در صورت درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور به میزان (۵۰) درصد مقدار صادرات هر مرحله را بر اساس معادل قیمت صادراتی جهت تأمین ذخایر راهبردی و یا پشتیبان بازار، به شرکت یاد شده تحویل و به فروش رسانند.

    تبصره: صادرکنندگان موظفند پس از درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور، بسته به درجه فوریت از ۳ تا ۷ روز نسبت به تحویل میزان دام مورد درخواست شرکت مذکور اقدام نمایند.

    ۵) تولیدکنندگان دام سبک و سنگین (اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه) مکلفند با محوریت معاونت امور تولیدات دامی هر سه ماه یک بار و یک ماه قبل از عرضه به بازار، میزان دام مازاد را مشخص و در طی زمان از طریق سامانه‌ای که بدین منظور طراحی می‌شود اعلام و نتایج این پایش را به دبیرخانه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ارسال نمایند.

    ۶) منابع مالی مورد نیاز این مصوبه از محل منابع ذخایر راهبردی و تسهیلات بانکی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام کشور تامین می‌گردد.

    ۷) سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ضمانت بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز، تأمین ضرر و زیان احتمالی خرید و پرداخت هزینه‌های تبعی اجرای این مصوبه پس از انجام حسابرسی قانونی اقدام نماید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *