×
×

صادرات روزانه ۳۰ تن قارچ به بازار‌های هدف/ مشکلی در فروش قارچ نداریم

  • کد نوشته: 4154
  • ۲۹ دی ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • محمدحسن افشار رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از صادرات روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن قارچ خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز و جذابیت صادرات، روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن قارچ به بازار‌های هدف صادر می‌شود. وی قیمت تمام […]

  • محمدحسن افشار رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از صادرات روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن قارچ خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز و جذابیت صادرات، روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن قارچ به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

    وی قیمت تمام شده هر کیلو قارچ بدون احتساب سود تولیدکننده را ۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو قارچ با نرخ ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود که این امر بیانگر سود ۱۰ درصدی تولیدکننده در فروش هر کیلو قارچ را نشان می‌دهد.

    افشار ادامه داد: با توجه به استمرار رونق صادرات و تثبیت قیمت قارچ در بازار انتظار می‌رود که نرخ فروش قارچ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان برسد تا با وجود ریسک بالای تولید محصول، تولیدکننده به سود ۲۰ درصدی دست یابد.

     

    رئیس هیئت مدیره تعاونی‌های تولیدکنندگان قارچ درباره آینده بازار صادرات قارچ اظهار کرد: با توجه به آنکه نرخ فعلی دلار واقعی است، از این رو پیش‌بینی می‌شود که در صورت حفظ نرخ فعلی دلار در بازار و رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل هوایی، صادرات روزانه قارچ به ۵۰ تن برسد.

    وی با اشاره به اینکه روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن قارچ در کشور تولید می‌شود، بیان کرد: در صورت شرایط مساعد صادرات حداکثر ۵۰ تن از این میزان به بازار‌های هدف صادر و مابقی در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    افشار از افزایش بازدهی کامپوست‌های تولیدی خبر داد و گفت: با توجه به خنک شدن هوا، بازدهی کامپوست در واحد‌های تولیدی به ۲۵ تا ۳۰ درصد رسیده است که مجددا با رفتن به سمت تابستان، بازدهی کاهش می‌یابد.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید قارچ در فصل زمستان، تولیدکنندگان برای فروش هیچ‌گونه مشکلی ندارند که در نهایت همین امر موجب شده تا قیمت قارچ در بازار به ثبات برسد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *