×
×

صادرات زعفران کند و هزینه آن سرسام‌آور است

  • کد نوشته: 8925
  • ۱۶ تیر ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اخبار منتشره در مورد افزایش یا کاهش قیمت زعفران واقعی نبوده و جو روانی است، اظهار کرد: به دلیل صحبت‌های غیرکارشناسانه برخی افراد بازار چند روزی ملتهب شد ولی مجددا به وضعیت سابق خود بازگشت. درحقیقت باید گفت که شتاب رونق بازار منوط به صادرات است و […]

    صادرات زعفران کند و هزینه آن سرسام‌آور است
  • علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اخبار منتشره در مورد افزایش یا کاهش قیمت زعفران واقعی نبوده و جو روانی است، اظهار کرد: به دلیل صحبت‌های غیرکارشناسانه برخی افراد بازار چند روزی ملتهب شد ولی مجددا به وضعیت سابق خود بازگشت. درحقیقت باید گفت که شتاب رونق بازار منوط به صادرات است و وقتی صادرات به کندی پیش می‌رود و شتاب لازم را ندارد، نمی‌توان انتظار رونق بازار را داشت.

    وی ادامه داد: اینکه قیمت زعفران در آینده چقدر خواهد شد قابل پیش بینی نیست و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، منطقه و همچنین کشورهای هدف بایستی با شرایط سازگار باشیم تا از این مرحله گذر کنیم. آن چیزی که مسلم است این که بازارهای هدف زعفران ایران دستخوش رکود اقتصادی نسبی هستند.

    عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه در حال حاضر قیمت زعفران بین ۶ تا ۱۱ میلیون تومان است، گفت: قیمت زعفران نسبت به سال گذشته دچار تغییرات زیادی نشده و نسبت به دو سال گذشته حتی با کاهش مواجه شده است.

    وی با اشاره به اینکه باید در قیمت‌گذاری حقوق مصرف کننده و تولیدکننده همزمان دیده شود، گفت: قیمت زعفران نباید آنقدر ارزان باشد که تولید کننده برایش صرفه اقتصادی نداشته باشد و همچنین نباید آنقدر گران باشد که بازار از دست برود.

    به گفته وی باید نهاده‌های کشاورزی از جمله کود و سم و…با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان گذاشته شود تا قیمت تمام شده محصولات بالا نرود.

    حسینی در پایان با بیان اینکه صادرات وضعیت خوبی ندارد، گفت: صادرات به کندی پیش می رود و هزینه صادرات سرسام آور است. از طرفی سه ماه بیشتر تا برداشت محصول جدید زعفران نمانده است و هنوز مقدار زیادی زغفران در دست کشاورزان و در انبارهایشان باقی مانده است و مجموع این عوامل می تواند کشاورزان را متضرر کند.

    ایسنا

    سرویس خبری : اهم اخبار

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *