×
×

صادرات پسته می‌تواند ۵ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد

  • کد نوشته: 5964
  • ۲۴ مهر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی علی‌اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم راه‌اندازی معاملات آتی پسته در بورس کالای ایران، امکانات سخت‌افزاری تولید پسته در کشور را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر تجارت خارجی پسته حدود ۱.۵ […]

    صادرات پسته می‌تواند ۵ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی علی‌اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم راه‌اندازی معاملات آتی پسته در بورس کالای ایران، امکانات سخت‌افزاری تولید پسته در کشور را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر تجارت خارجی پسته حدود ۱.۵ میلیارد دلار است.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن شرایط برای افزایش تولید این محصول، پسته طی چند سال آینده می‌تواند ۴ تا ۵ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی، خشکسالی را از دلایل کاهش تولید پسته در سال گذشته عنوان کرد و افزود: حدود ۱۳ استان در کشور به صورت تجاری پسته تولید می‌کنند و در سایر استان‌ها نیز تولید این محصول در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود میزان تولید امسال نسبت به سال گذشته با افزایش همراه باشد.

    مهرفرد با تأکید بر این موضوع که در صنعت پسته امکان توسعه سطح تولید فراهم است، گفت: سالانه ۱۴ هزار هکتار ظرفیت جدید برای این محصول ایجاد می‌شود و با ارتقای زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری می‌توان جایگاه ایران در این تجارت را در بازارهای جهانی ارتقا داد. همچنین ۳۰ تا ۵۰ هزار هکتار نیز اصلاح و بازسازی باغات در این بخش انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه پسته  ظرفیت تجاری خوبی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد، گفت: در این شرایط اگر بتوانیم مشکلات بازار را شناسایی کنیم و انگیزه‌ها را برای ورود فعالان بازار به بورس افزایش دهیم، خواهیم توانست تولید پسته را با شیب تند بالا ببریم.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بورس کالای ایران باید با استارتاپ‌ها وارد همکاری شود که این موضوع سبب ارتقای کیفیت محصولات و استانداردسازی اثرگذار خواهد شد.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *